
Η Συντονιστική Επιτροπή των προεδρών των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος εξέφρασε την δυσαρέσκειά της σχετικά με την πρόσφατη ψήφο του νέου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Οι δικηγόροι επικρίνουν το γεγονός ότι δεν λήφθηκαν υπόψη οι παρατηρήσεις που είχαν αποστείλει στην Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης της Βουλής, και ότι δεν κλήθηκαν να υποστηρίξουν τις απόψεις τους κατά τη διαδικασία ψήφισης.
Χθες, η Ολομέλεια της Βουλής ενέκρινε με πλειοψηφία το νέο νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να φέρει σημαντικές αλλαγές στο εκλογικό σύστημα που αφορά την εκλογή Δημάρχων και Περιφερειαρχών. Το νομοσχέδιο εγκρίθηκε από τη Νέα Δημοκρατία, ενώ καταψηφίστηκε από όλα τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Στις 17 Ιουνίου 2026, η Συντονιστική Επιτροπή είχε αποστείλει μια επιστολή-υπόμνημα στην ανωτέρω Επιτροπή, εκφράζοντας τη διαφωνία της για αρκετές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου. Παρά τις διαφωνίες αυτές, ο νόμος ψηφίστηκε χωρίς να ληφθούν υπόψη οι θέσεις των δικηγόρων.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Συντονιστικής Επιτροπής και του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, Ανδρέα Κουτσόλαμπρο, οι δικηγόροι προβάλλουν διαφορετικές απόψεις για σειρά σημείων στο νομοσχέδιο:
1. Οι δικηγόροι που εκλέγονται σε θέσεις δημοτικών και περιφερειακών αρχών θα παύονται αυτοδίκαια από την άσκηση των καθηκόντων τους εάν είναι υπό έμμισθη εντολή. Η Ολομέλεια θεωρεί ότι αυτό το άρθρο θα έπρεπε να ισχύει μόνο για τους δικηγόρους που εργάζονται για το νομικό πρόσωπο του δήμου ή της περιφέρειας.
2. Αντίθετα είναι και με την πρόβλεψη του διορισμού νομικού συμβούλου στον τομέα της τοπικής αυτοδιοίκησης από άτομο μη δικηγόρο, εφόσον αν έχει πτυχίο νομικής και πείρα δέκα ετών στον δημόσιο τομέα. Η Συντονιστική Επιτροπή θεωρεί ότι η θέση του νομικού συμβούλου απαιτεί υποχρεωτικά δικηγορική ιδιότητα.
3. Επίσης, αμφισβητείται η αναστολή του δικηγορικού επαγγέλματος για δικηγόρους που διορίζονται ως νομικοί σύμβουλοι, υποστηρίζοντας ότι οι περιπτώσεις αναστολής πρέπει να προβλέπονται περιοριστικά από τον νόμο.
4. Τέλος, τίθεται θέμα σχετικά με την υποχρεωτική κλήση των Υπουργείων στις δίκες που αφορούν εργασιακές σχέσεις υπαλλήλων στους δήμους και τις περιφέρειες, με την αιτιολογία ότι αυτή η ρύθμιση υπονομεύει την αυτονομία των ΟΤΑ και παραβιάζει τις νομικές αρμοδιότητες τους.
Επιπλέον, η Συντονιστική Επιτροπή εστίασε στο ζήτημα της εναλλακτικής ψήφου, επισημαίνοντας τους προβληματισμούς που εγείρονται γύρω από την συνταγματικότητα της, σε σχέση με την εγκυρότητα του εκλογικού διαδικασίας και την εμπιστοσύνη του εκλογικού σώματος.
Η επίσημη δήλωση της Συντονιστικής αναφέρει:
«Η εισαγωγή για πρώτη φορά …».
Διαβαστε επισης.