
Η διαδικασία των αγροτικών πληρωμών ανοίγει με ένα σημαντικό πακέτο που ανακοινώθηκε από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μαργαρίτη Σχοινά. Οι πληρωμές θα γίνουν τη Δευτέρα μέσω της καινούργιας δομής της ΑΑΔΕ, ενώ προγραμματίζεται επίσης καταβολή 20 εκατ. ευρώ σε ρυζοπαραγωγούς μέσω του μηχανισμού de minimis, είτε τη Δευτέρα είτε την Τρίτη, όπως υπογράμμισε ο υπουργός σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ.
«Οι πληρωμές θα γίνουν τη Δευτέρα. Ελπίζω ότι θα εκπλήξουμε θετικά με το ποσό που θα διατεθεί», τόνισε ο κ. Σχοινάς, τονίζοντας ότι «τα χρήματα θα δοθούν μέσω του νέου συστήματος και όχι μέσω του παλιού ΟΠΕΚΕΠΕ. Αυτή η νέα δομή που δημιουργούμε θα μας επιτρέψει να λειτουργήσουμε με υπομονή και επιμονή».
Σχετικά με την ενίσχυση των ρυζοπαραγωγών, ο υπουργός δήλωσε: «Δευτέρα ή Τρίτη θα προχωρήσουμε στην καταβολή 20 εκατομμυρίων ευρώ για το ρύζι μέσω de minimis, μια βοήθεια που προκύπτει από τις ζημιές των τελευταίων ετών. Στο βάθος αυτής της προοπτικής βρίσκεται μια πιο ολοκληρωμένη λύση, που θα εντάξει το ζήτημα σε ένα ευρύτερο πρόγραμμα περιφερειακής ανάπτυξης, όπως έκανε η Ισπανία στη Βαλένθια».
Όσον αφορά τη μεταρρύθμιση του συστήματος πληρωμών, ο κ. Σχοινάς είπε: «Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν για να διασφαλιστεί ότι οι πραγματικοί δικαιούχοι δεν θα χάσουν χρήματα». Προσέθεσε ότι «οι δικαιούχοι δεν έχουν λόγο να φοβούνται από αυτή τη μεταρρύθμιση» και υπογράμμισε: «Αυτό που πιστεύω είναι ότι όλοι οι αγρότες θα γνωρίζουν τι θα πάρουν και πότε, ενώ όσοι δεν θα πάρουν θα γνωρίζουν τι χρειάζεται να διορθώσουν για να προχωρήσουν».
Αναφορικά με το πρόγραμμα για την καταπολέμηση του λαγοκέφαλου, ο υπουργός ανέφερε ότι η αποζημίωση θα είναι «5,33 ευρώ το κιλό, καθαρή τιμή για τους ψαράδες που αλιεύουν αυτά τα ξενικά είδη. Εάν χρειαστεί να επεκτείνουμε το πρόγραμμα σε άλλες περιοχές, θα το κάνουμε σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος. Οι ψαράδες θα ασχοληθούν με την αλίευση και οι περιφέρειες θα αναλάβουν τα επόμενα βήματα, ενώ εμείς θα προχωρήσουμε στην πληρωμή».
Τέλος, ερωτηθείς σχετικά με τις επόμενες εθνικές εκλογές, ο κ. Σχοινάς σημείωσε ότι «πιστεύω ότι οι εκλογές θα διεξαχθούν την άνοιξη. Αυτό είναι μια προσωπική εκτίμηση», προσθέτοντας ότι «όταν οι Έλληνες βρεθούν μπροστά στην κάλπη, θα κρίνουν με γνώμονα ποιος μπορεί να κρατήσει το πηδάλιο σε έναν δύσκολο κόσμο. Και η απάντηση είναι σαφής: “ο Κυριάκος και η ΝΔ”».
Διαβάστε ακόμη
Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία: Η τελευταία μεγάλη ευκαιρία και το ανοιχτό στοίχημα του 25%
Στουρνάρας: Aναγκαία και χρήσιμη η νομοθετική ρύθμιση για τα κόκκινα δάνεια
Old money εναντίον νέοπλουτων: Η μεγάλη μάχη στα social media έχει νικητή
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα.