
Η επιτακτική ανάγκη για γρήγορη μετάβαση στο νέο οικονομικό μοντέλο της κυκλικής οικονομίας αναδείχθηκε ως το κύριο θέμα στο Ανοιχτό Σκέλος της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Βιομηχανιών και Επιχειρήσεων Ανακύκλωσης και Ενεργειακής Αξιοποίησης Αποβλήτων. Η εκδήλωση, η οποία διεξήχθη την Τρίτη 23 Ιουνίου 2026 στην Αίγλη Ζαππείου, παρουσίασε προτάσεις και δράσεις για την κυκλική οικονομία της χώρα μας.
Κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης ήταν ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης, κ. Κωστής Χατζηδάκης.
Στη διάρκεια της εκδήλωσης τονίστηκε η σημασία:
Μετά το πέρας των εργασιών, ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης κ. Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε:
«Τα τελευταία 7 χρόνια, η Ελλάδα έχει καταγράψει σημαντική πρόοδο στη διαχείριση των αποβλήτων και στην ανακύκλωση. Φυσικά, απομένει δρόμος μέχρι να φτάσουμε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στο πεδίο αυτό. Ωστόσο, η χώρα σήμερα διαθέτει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, υποδομές και χρηματοδοτικά εργαλεία για να γεφυρώσει αυτή την απόσταση.
Το καλοκαίρι του 2019 παραλάβαμε τη χώρα χωρίς έναν ουσιαστικό εθνικό σχεδιασμό για τη διαχείριση αποβλήτων, με ανύπαρκτες υποδομές και απειλές για πρόστιμα λόγω παραβιάσεων ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Ως Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, χρειαζόταν να αναλύσω αυτή τη σύνθετη κατάσταση. Από την αρχή, επικεντρωθήκαμε στην ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών. Το 2019 είχαμε 3 ολοκληρωμένες μονάδες επεξεργασίας αποβλήτων και άλλες 5 σε κατασκευή. Σήμερα, λειτουργούν 14 μονάδες, 28 είναι υπό κατασκευή και 10 σε διαδικασία διαγωνισμού. Η Αττική παραμένει μεγάλη πρόκληση. Ελπίζω ότι μέχρι τον Ιούλιο θα παρουσιαστεί ο σχεδιασμός για τη διαχείριση αποβλήτων της Περιφέρειας Αττικής.

Παράλληλα, εργαζόμαστε για την προσέλκυση νέων επενδύσεων στον τομέα. Η χρηματοδότηση δεν περιορίζεται μόνο στο ΕΣΠΑ ή στον Αναπτυξιακό Νόμο. Ένα σημαντικό βήμα είναι το νέο Ελληνικό Ταμείο Καινοτομίας και Υποδομών, το οποίο θα συμμετάσχει σε στρατηγικές επενδύσεις σε τομείς όπως η ενεργειακή μετάβαση και η κυκλική οικονομία. Καθώς η χώρα διαθέτει ανταγωνιστικά κίνητρα για την έρευνα και την καινοτομία, συνθέτουμε την υποστήριξη της επιχειρηματικότητας με την εταιρική κοινωνική ευθύνη και την προστασία του περιβάλλοντος.
Έτσι, εξασφαλίζουμε μία βιώσιμη ανάπτυξη που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των μελλοντικών γενεών. Ο κλάδος της ανακύκλωσης και της ενεργειακής αξιοποίησης είναι μπροστά σε αυτή την προσπάθεια.»

Η Πρόεδρος του ΣΕΠΑΝ, κ. Λένα Μπέλση δήλωσε:
“Είναι μεγάλη μας χαρά, καθώς στο ανοιχτό σκέλος της Γενικής μας Συνέλευσης, που θα καθιερώνεται ως θεσμός, μπορέσαμε να ανταλλάξουμε απόψεις και προτάσεις με τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης, κ. Κωστή Χατζηδάκη, σχετικά με την Κυκλική Οικονομία.
Η ενίσχυση αυτού του αναπτυξιακού μοντέλου αποτελεί επιτακτική προτεραιότητα. Ο στόχος είναι να προωθήσουμε ένα μοντέλο που βασίζεται στην ευθύνη, τη γνώση, την καινοτομία και την ποιότητα, με τον ιδιωτικό τομέα να παίζει καθοριστικό ρόλο.
Τα μέλη του ΣΕΠΑΝ είναι επιχειρήσεις που καθημερινά επενδύουν και δημιουργούν υποδομές, αξιοποιούν αποβλήτα, μετασχηματίζοντας υποχρεώσεις σε δυναμικές αναπτυξιακές ευκαιρίες. Αυτό που ζητάμε είναι ένα αποδοτικό θεσμικό πλαίσιο, ισονομία στην αγορά, πραγματικούς ελέγχους και έναν σταθερό θεσμικό συνομιλητή για τη λήψη αποφάσεων. Η καθυστέρηση δεν είναι πολυτέλεια — η Κυκλική Οικονομία είναι ένα εθνικό στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε.”
Διαβάστε επίσης:
SK Hynix: Το αμφιλεγόμενο στοίχημα που ανέτρεψε την κυριαρχία της Samsung
ByteDance: Σε αναζήτηση offshore δανείου 20 δισ. δολαρίων για την κούρσα της AI
Θερμότερος από τα κανονικά επίπεδα αναμένεται ο Ιούλιος στην Ελλάδα (γραφήματα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα.