
Η αυξημένη κίνηση άρχισε από νωρίς το απόγευμα, ωστόσο με την πάροδο της ώρας η κατάσταση χειροτέρευσε, δημιουργώντας μεγάλες ουρές στο ρεύμα προς την Αθήνα που διαρκούσαν μέχρι αργά το βράδυ. Η λήξη της σχολικής χρονιάς, οι πρώτες καλοκαιρινές διακοπές και οι μονοήμερες εκδρομές για μπάνιο φαίνεται ότι συνέθεσαν ένα εκρηκτικό μίγμα στην έξοδο αλλά και στην επιστροφή. Αμέσως μετά τα μεσάνυχτα, η κίνηση στην περιοχή της Κινέτας και στα Μέγαρα είχε αποκατασταθεί, αν και καθυστερήσεις παρατηρούνταν κυρίως στα διόδια Ελευσίνας.
Η εικόνα στον αυτοκινητόδρομο έμοιαζε πολύ με τα μεγάλα κύματα επιστροφής του Αυγούστου, καθώς οικογένειες, παρέες και ημερήσιοι εκδρομείς προσπαθούσαν να επιστρέψουν ταυτόχρονα στην πρωτεύουσα.
Στο πλαίσιο της κυκλοφοριακής αναστάτωσης, η Τροχαία αύξησε την παρουσία της με περιπολικά και συμβατικά οχήματα, προσπαθώντας να εντοπίσει και να ανακόψει τους οδηγούς που χρησιμοποιούσαν παράνομα τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) για να αποφύγουν την αναμονή. Σύμφωνα με πληροφορίες, αστυνομικοί κινούνταν και με συμβατικά αυτοκίνητα, καταγράφοντας παραβάσεις και βεβαιώνοντας επιτόπια πρόστιμα. Η χρήση της ΛΕΑ παραμένει εξαιρετικά επικίνδυνη, καθώς μπορεί να καθυστερήσει σημαντικά οχήματα έκτακτης ανάγκης.