
Ο πρόεδρος του Ιράν, Μασούντ Πεζεσκιάν, κατά την επίσκεψή του στο Πακιστάν την Τρίτη 23 Ιουνίου, υπογράμμισε ότι η χώρα του θα είχε υποστεί σοβαρές καταστροφές αν δεν είχε στη διάθεσή της το σύστημα βαλλιστικών πυραύλων. Ο ίδιος δήλωσε ότι «εάν οι πύραυλοι που έχουμε για την άμυνά μας δεν υπήρχαν, το Ισραήλ και οι ΗΠΑ θα είχαν ισοπεδώσει το Ιράν, όπως τη Γάζα».
Κατά τη διάρκεια μιας κοινής συνέντευξης Τύπου με τον Πακιστανό πρωθυπουργό Σεχμπάζ Σαρίφ στην Ισλαμαμπάντ, ο Πεζεσκιάν επεσήμανε ότι οι ιρανικοί πύραυλοι δεν περιλαμβάνονται στο μνημόνιο συνεννόησης (MoU) που έχει υπογραφεί με τις ΗΠΑ και τόνισε ότι «δεν θα συμπεριληφθούν ποτέ». Επιπλέον, δήλωσε κατηγορηματικά ότι το Ιράν δεν πρόκειται να διαπραγματευτεί τις αμυντικές του ικανότητες με καμία χώρα και πιστεύει ότι η περιφερειακή ειρήνη και σταθερότητα μπορούν να επιτευχθούν μόνο μέσω ειλικρινών διαλόγων και συνεργασίας.
Ο Πακιστανός πρωθυπουργός υπογράμμισε τη σημασία του ζητήματος, διευκρινίζοντας πως το μνημόνιο δεν αναφέρει καθόλου τους βαλλιστικούς πυραύλους. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «δεν μπορεί να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά… ώστε ορισμένες χώρες να δύνανται να έχουν βαλλιστικούς πυραύλους, ενώ το Ιράν όχι».