
Ο Υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο, δήλωσε σήμερα από το Άμπου Ντάμπι ότι το Ιράν δεν θα έχει τη δυνατότητα να επιβάλλει διόδια στο Στενό του Ορμούζ στο πλαίσιο μιας τελικής συμφωνίας με τις Ηνωμένες Πολιτείες, χαρακτηρίζοντας μια τέτοια ρύθμιση ως αντίθετη προς το διεθνές δίκαιο.
Τα σχόλια αυτά ήρθαν αμέσως μετά την άφιξή του στο Άμπου Ντάμπι, η οποία σηματοδοτεί την αρχή μιας περιοδείας στις χώρες του Κόλπου, περιοχές που έχουν πληγεί από τις ενέργειες του Ιράν. Ο Ρούμπιο προγραμματίζει συναντήσεις με ηγέτες των Εμιράτων την Τετάρτη, προτού επισκεφθεί το Κουβέιτ και στη συνέχεια το Μπαχρέιν για μια συνάντηση του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου. Σκοπός του είναι να καθησυχάσει τους αμερικανικούς συμμάχους μετά την υπογραφή μιας προσωρινής συμφωνίας ΗΠΑ-Ιράν.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ιράν, Μασούντ Πεζεσκιάν, τόνισε ότι δεν θα διεξαχθούν διαπραγματεύσεις σχετικά με τους βαλλιστικούς πυραύλους της χώρας του. Ο Πεζεσκιάν αναφέρθηκε στις τρέχουσες συνομιλίες μεταξύ Τεχεράνης και Ουάσινγκτον στην πρωτεύουσα του Πακιστάν, Ισλαμαμπάντ, και σημείωσε:
Διαβάστε επίσης: