
Μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2025 οι ιδιοκτήτες ασανσέρ έχουν προθεσμία για να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική ηλεκτρονική καταχώριση τους στο Μητρώο του Υπουργείου Ανάπτυξης. Η διαδικασία μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας https://elevator.mindev.gov.gr και αφορά όλους τους ανελκυστήρες σε όλη την Ελλάδα.
Ως τώρα, έχουν δηλωθεί περισσότερα από 110.000 ασανσέρ, ενώ η συνολική εκτίμηση τους κυμαίνεται μεταξύ 750.000 και 900.000. Η ευθύνη για την καταγραφή ανήκει στους ιδιοκτήτες, διαχειριστές ή νόμιμους εκπροσώπους των ακινήτων. Ωστόσο, η διαδικασία μπορεί να επιληφθεί και από τον υπεύθυνο συντήρησης ή την εταιρεία εγκατάστασης. Στις περιπτώσεις συνιδιοκτησίας, απαιτείται συνεργασία καθώς είναι απαραίτητο να υποβληθεί μία και μόνο δήλωση, διότι το σύστημα δεν λειτουργεί με διπλές εγγραφές.
Η πρόσβαση στην πλατφόρμα γίνεται μέσω των κωδικών TAXISnet ή με τους Κωδικούς Δημόσιας Διοίκησης για δημόσιες δομές. Κατά τη διαδικασία, απαιτείται η συμπλήρωση επτά βασικών πληροφοριών:
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, κάθε ασανσέρ αποκτά έναν Μοναδικό Κωδικό (UUID), που χρησιμεύει ως τεχνική ταυτότητα και πρέπει να επιβεβαιώνεται κατά τους λοιπούς ελέγχους. Ασανσέρ που δε θα έχουν απογραφεί, δεν θα μπορούν να συντηρούνται νόμιμα και θα θεωρούνται ανασφαλή μέχρι την ολοκλήρωση της καταχώρισης.
Η καθυστέρηση στην δήλωση επιφέρει πρόστιμα ανά ανελκυστήρα:
Μετά την ολοκλήρωση της απογραφής, θα καθοριστούν πρόστιμα για ασανσέρ που δεν διαθέτουν πιστοποίηση.
Κόστος πιστοποίησης
Η τιμή κυμαίνεται από 150 έως 500 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), ανάλογα με τον τύπο και την τοποθεσία του ανελκυστήρα:
Διαβάστε επίσης:
Από το «Trump dump» στο «Hedge America»: Γιατί οι επενδυτές δεν ποντάρουν τα πάντα στις ΗΠΑ
Τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά: Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός του έργου – Ποια θα είναι τα κυκλοφοριακά οφέλη στην Αττική
«Δαγκωτό» ψηφίζουν Nvidia οι αναλυτές της Wall Street – Μπαράζ αναβαθμίσεων της μετοχής
Για περισσότερες ειδήσεις μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο Θέμα.