Από την 2α Φεβρουαρίου 2026, θα τεθεί σε εφαρμογή το σύστημα υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης για τις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (Β2Β). Παράλληλα, θα προσφέρονται σημαντικά κίνητρα για τις επιχειρήσεις που θα επιλέξουν να ενταχθούν νωρίτερα στο νέο πλαίσιο.
Η πρωτοβουλία αυτή εγκρίθηκε μέσω μιας σειράς αποφάσεων από τον Υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Γιώργο Κώτσηρα, και τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργο Πιτσιλή.
Η υποχρέωση για ηλεκτρονική τιμολόγηση αφορά όλες τις πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών μεταξύ ελληνικών επιχειρήσεων, καθώς και με επιχειρήσεις εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αντίθετα, για τις συναλλαγές με εταιρίες εντός της ΕΕ, η έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων θα παραμείνει προαιρετική. Σε περίπτωση που μια αλλοδαπή επιχείρηση δεν αποδέχεται την ηλεκτρονική μορφή τιμολογίου, θα είναι δυνατή η αποστολή του με εναλλακτικό μέσο.
Για τις συναλλαγές με εγχώριες επιχειρήσεις, η αποδοχή των ηλεκτρονικών τιμολογίων είναι υποχρεωτική. Ωστόσο, μια ημεδαπή επιχείρηση δεν υποχρεούται να αποδεχτεί ηλεκτρονικό τιμολόγιο από επιχειρήσεις του εξωτερικού.
Οι επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν την υποχρέωσή τους είτε μέσω παρόχων υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων, είτε μέσω των δωρεάν εφαρμογών της ΑΑΔΕ, όπως το timologio και το myDATAapp, οι οποίες είναι κατάλληλες και για δημόσιες συμβάσεις.
Η κοινή απόφαση των κ. Κώτσηρα και Πιτσιλή προβλέπει δύο φάσεις εφαρμογής, με ένα μεταβατικό διάστημα ώστε οι επιχειρήσεις να προσαρμοστούν:
Α’ Περίοδος – Μεγάλες Επιχειρήσεις:
Οι επιχειρήσεις αυτές οφείλουν να υποβάλουν Δήλωση Έναρξης ή Δήλωση Χρήσης της εφαρμογής timologio, ξεκινώντας την ηλεκτρονική έκδοση εντός αυτού του τριμήνου.
Β’ Περίοδος – Υπόλοιπες Επιχειρήσεις:
Σύμφωνα με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Γιώργου Πιτσιλή, οι επιχειρήσεις που θα υιοθετήσουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση δύο μήνες νωρίτερα από τις προθεσμίες (μέχρι 1/12/2025 για την πρώτη περίοδο και μέχρι 3/8/2026 για τη δεύτερη), θα επωφεληθούν από:
Η υιοθέτηση της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης αναμένεται να διευκολύνει σημαντικά τη διαδικασία ψηφιοποίησης της οικονομίας και να επιφέρει οφέλη, όπως:
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με την Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ στο my1521, τηλεφωνικά στο 1521, εργάσιμες ημέρες από 7:00 έως 20:00, ή ψηφιακά μέσω της ίδιας πλατφόρμας, είκοσι τέσσερις ώρες το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα.