Ένας ηχογραφημένος διάλογος μεταξύ των δύο πιλότων του Boeing 787 της Air India, που κατέπεσε τον προηγούμενο μήνα στην Αχμενταμπάντ, αποκαλύπτει ότι ο κυβερνήτης μπορεί να ήταν αυτός που διακόπτει την τροφοδοσία καυσίμου στους κινητήρες. Αυτή την πληροφορία δημοσίευσε η αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal, επικαλούμενη πληροφορίες από την προκαταρκτική έρευνα.
Από τα στοιχεία που έχουν αναλυθεί μέχρι τώρα, φαίνεται ότι αυτή η πράξη ήταν κρίσιμη για το ατύχημα, το οποίο συνέβη στις 12 Ιουνίου και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 260 ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένων επιβατών και ατόμων στο έδαφος.
Σύμφωνα με τις πηγές, ο συγκυβερνήτης, Κλάιβ Κούντερ, 32 ετών, ρώτησε τον 56χρονο κυβερνήτη Σουμίτ Σαμπαουάλ, για ποιο λόγο γύρισε τους διακόπτες τροφοδοσίας των κινητήρων στη θέση «διακοπή» αμέσως μετά την απογείωση του αεροπλάνου, το οποίο προοριζόταν για πτήση προς Λονδίνο. Ο κυβερνήτης αρνήθηκε ότι προχώρησε σε αυτή τη διακοπή.
Στο προκαταρκτικό πόρισμα της έρευνας, που δημοσιοποιήθηκε το Σάββατο από την AAIB (ινδική υπηρεσία έρευνας αεροπορικών ατυχημάτων), καταγράφεται ότι το αεροσκάφος είχε φτάσει ταχύτητα 180 κόμβων (333 χμ/ώρα) κατά την απογείωση, όταν οι διακόπτες τροφοδοσίας διάρκειαν ενός δευτερολέπτου γύρισαν από τη θέση «λειτουργία» στη θέση «διακοπή». Οι κινητήρες σταμάτησαν αμέσως να λειτουργούν και το αεροσκάφος, που έχασε ύψος, έπεσε σε κτίρια εντός 30 δευτερολέπτων.
Μετά την απογείωση, οι κάμερες του αεροδρομίου κατέγραψαν τη λειτουργία μιας μικρής, βοηθητικής τουρμπίνας, η οποία ενεργοποιήθηκε για να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια σε ζωτικής σημασίας συστήματα του αεροσκάφους σε περίπτωση διακοπής των κινητήρων. Οι διακόπτες που συλλέχθηκαν από τα συντρίμμια έδειχναν να είναι στη θέση «λειτουργία», με τα δεδομένα να αποκαλύπτουν ότι οι μηχανές επανήλθαν στην λειτουργία λίγο πριν από τη συντριβή, αλλά ήταν πια αργά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Air India, Κάμπελ Ουίλσον, σε εσωτερικό έγγραφο ανέφερε ότι το πόρισμα δεν εντόπισε καμία μηχανική ή συντηρητική δυσλειτουργία στο Boeing 787, ενώ τόνισε ότι όλες οι απαραίτητες συντηρήσεις είχαν γίνει. Ωστόσο, δεν υπάρχουν ακόμη συστάσεις ασφαλείας για τη Boeing ή την GE, την κατασκευάστρια των κινητήρων. Σημειώνεται επίσης ότι αξιωματούχοι από τις ΗΠΑ θεωρούν ότι η διακοπή της τροφοδοσίας μπορεί να εξεταστεί ως εσκεμμένη ενέργεια, εφόσον τα στοιχεία το δικαιολογούν.
Ο Ουίλσον προειδοποίησε για την ανάγκη προσοχής στην ερμηνεία των προκαταρκτικών στοιχείων, επισημαίνοντας ότι η έρευνα είναι ακόμα σε εξέλιξη και ενδέχεται να διαρκέσει πάνω από έναν χρόνο, με πολλές πιθανές διαφωνίες ανάμεσα στους ειδικούς από διάφορες χώρες.