free counter SZ: Σοκαριστική αποκάλυψη για τον εθισμό στα social media: Όπως το αλκοόλ, οι χρήστες είναι «αγελάδες για άρμεγμα» | Briefly.gr

SZ: Σοκαριστική αποκάλυψη για τον εθισμό στα social media: Όπως το αλκοόλ, οι χρήστες είναι «αγελάδες για άρμεγμα»

ΚΟΣΜΟΣ12 Ιουλίου, 2025

Ένα αποκαλυπτικό δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Süddeutsche Zeitung αναδεικνύει τη σύνθετη σχέση ανάμεσα στον εθισμό και τα κέρδη που προκύπτουν από την εκμετάλλευση των social media.

Η SZ επισημαίνει με ακρίβεια ότι τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, παρομοιάζοντας τα με την κατανάλωση αλκοόλ: «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μέρος της πραγματικότητας. Η βότκα είναι επίσης μέρος της πραγματικότητας. Αλλά δεν είναι κάθε πτυχή της πραγματικότητας αποδεκτή για τα παιδιά και τους νέους και ωφέλιμη για την ανάπτυξή τους. Η κατανάλωση βότκας, για παράδειγμα.»

Καθώς οι ειδικοί τονίζουν, οι κίνδυνοι από την υπερβολική έκθεση στα social media θυμίζουν εκείνους που προέρχονται από την κατανάλωση αλκοόλ: «Ακριβώς όπως τα παιδιά και οι νέοι δεν επιτρέπεται να πίνουν οινοπνευματώδη ποτά, έτσι δεν πρέπει να αφήνονται στο έλεος των αλγορίθμων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ένα όριο ηλικίας για την πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι απαραίτητο.»

Η εφημερίδα προσθέτει: «Η σύγκριση μεταξύ του αλκοόλ και ορισμένων εφαρμογών είναι εύστοχη. Και τα δύο είναι εθιστικά. Οι αλγόριθμοι πίσω από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εξυπηρετούν πρωτίστως το κέρδος των τεχνολογικών εταιρειών στις ΗΠΑ ή την Κίνα.»

Περαιτέρω, υπογραμμίζει ότι οι εταιρείες δεν βλέπουν τους χρήστες τους ως πελάτες, αλλά ως «αγελάδες που μπορούν να αρμέγουν»: «Θέλουν τα δεδομένα τους καθώς και την προσοχή τους ώστε να τα προωθήσουν στους πραγματικούς πελάτες, τους διαφημιστές που πληρώνουν. Οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν έναν κύριο στόχο: να διατηρήσουν τους χρήστες τους για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Έχουν σχεδιαστεί για να προκαλούν εθισμό.»

Πηγή: DW

Διαβάστε επίσης:

Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...