free counter Στρατηγική αναδιοργάνωση για ενίσχυση της εταιρικής αποδοτικότητας και βιωσιμότητας | Briefly.gr

Στρατηγική αναδιοργάνωση για ενίσχυση της εταιρικής αποδοτικότητας και βιωσιμότητας

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ30 Οκτωβρίου, 2025

Η απόφαση να ανασταλούν οι λειτουργίες σε 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ, που δείχνουν χαμηλή εμπορική δραστηριότητα, ολοκληρώνει την αναδιοργάνωση του δικτύου της εταιρείας. Αυτή η κίνηση στοχεύει στην εξασφάλιση της βιωσιμότητας των Ελληνικών Ταχυδρομείων, τα οποία προγραμματίζουν επενδύσεις σε νέες υπηρεσίες και τεχνολογίες, βελτιώνοντας τη συνολική εμπειρία για εργαζόμενους και πελάτες, όπως σημειώνεται σε επίσημη ανακοίνωση.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η συνεισφορά των καταστημάτων στα έσοδα περιορίζεται σε λιγότερο από 10%, ενώ ταυτόχρονα καταναλώνουν πάνω από το 50% των εξόδων, περιορίζοντας την ικανότητα επενδύσεων και ανάπτυξης, ειδικότερα σε τομείς όπως η διανομή, η υποστήριξη επιχειρήσεων και το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Οι ταχυδρομικές υπηρεσίες θα παραμείνουν διαθέσιμες σε όλες τις περιοχές της χώρας, ανεξάρτητα από την παρουσία φυσικών καταστημάτων. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω του δικτύου των 1.400 ταχυδρόμων, 500 συνεργάτες, 400 πράκτορες courier και αγροτικών διανομέων, που σε συνδυασμό με σύγχρονα εργαλεία, εγγυώνται γρήγορη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση της περιφέρειας.

Αξιοσημείωτο είναι ότι τα ΕΛΤΑ, ανήκουν στο Υπερταμείο από το 2017, επιβεβαιώνουν τη δέσμευσή τους να παρέχουν ταχυδρομικές υπηρεσίες και στα πιο απομακρυσμένα μέρη της χώρας. Κατατάσσοντας τον ταχυδρομέα ως θεμελιώδες στοιχείο της ελληνικής κοινωνίας για 198 χρόνια, η νέα εποχή των ΕΛΤΑ θα εστιάσει σε καινοτόμες υπηρεσίες που ανταγωνίζονται τις σημερινές ανάγκες των πολιτών.

Ειδικότερα, οι περισσότεροι ταχυδρόμοι και συνεργάτες χρησιμοποιούν ψηφιακά μέσα, ενώ οι αγροτικοί διανομείς και οι ψηφιακοί ταχυδρομείς, μοναδικό πλεονέκτημα των ΕΛΤΑ σε εθνική κλίμακα, είναι εξοπλισμένοι για να παρέχουν ποικιλία υπηρεσιών απευθείας στους πελάτες τους, χωρίς την ανάγκη επίσκεψης σε φυσικό κατάστημα. Έτσι, επιτυγχάνουν κατ’ οίκον εξυπηρέτηση, καλύπτοντας ακόμα και τις πιο απομακρυσμένες περιοχές.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η εξέλιξη για τα ΕΛΤΑ περιλαμβάνει τη δημιουργία νέων και πιο σύγχρονων τρόπων παρουσίας στην αγορά. Τα 204 καταστήματα που κλείνουν έχουν εμφανίσει περιορισμένη εμπορική δραστηριότητα και υπάρχουν ήδη εναλλακτικά σημεία που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών. Πολλά από αυτά λειτουργούσαν ζημιογόνα, με ετήσιες απώλειες που ξεπερνούσαν τις 150.000 ευρώ. Με την αναδιοργάνωση, το προσωπικό θα μεταφερθεί σε πιο παραγωγικές θέσεις, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα της επιχείρησης στην περιφέρεια.

Στις περιοχές όπου δεν θα υπάρχει φυσικό κατάστημα, οι υπηρεσίες θα παραμείνουν διαθέσιμες μέσω του δικτύου διανομής, των κινητών μονάδων και συνεργαζόμενων σημείων, διασφαλίζοντας ότι καμία κοινότητα δεν θα μείνει χωρίς πρόσβαση στις βασικές ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Σε ό,τι αφορά τους ηλικιωμένους και τους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών, τα ΕΛΤΑ δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να προσφέρουν υπηρεσίες με φυσική παρουσία ταχυδρόμου. Οι διανομείς πλέον διαθέτουν σύγχρονο εξοπλισμό, όπως POS και φορητές συσκευές PDA για την παροχή υπηρεσιών κατ’ οίκον. Στόχος είναι η διατήρηση της ανθρώπινης επαφής και της προσωπικής εξυπηρέτησης, κυρίως για εκείνους με περιορισμένες δυνατότητες μετακίνησης, με τρόπο οργανωμένο και ασφαλή.

Οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται για τον ταχυδρομέα της περιοχής τους και να προγραμματίζουν ραντεβού κατ’ οίκον εξυπηρέτησης καλώντας το 2120000700. Επιπλέον, οι τοπικές επιχειρήσεις υποστηρίζονται μέσω κινητών κέντρων περισυλλογής αλληλογραφίας, διασφαλίζοντας ταχεία και αξιόπιστη εξυπηρέτηση.

Προσπάθειες εξετάζονται για συνεργασίες με ιδιώτες που ενδιαφέρονται να λειτουργήσουν σημεία εξυπηρέτησης με το εμπορικό σήμα των ΕΛΤΑ ή της ΕΛΤΑ Courier. Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζεται η συνέχιση της παρουσίας και των υπηρεσιών σε κάθε δήμο με πιο ευέλικτο και βιώσιμο μοντέλο λειτουργίας.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η ταχυδρομική αγορά έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές τα τελευταία χρόνια λόγω της εκτεταμένης ψηφιοποίησης και της μείωσης της επιστολικής αλληλογραφίας. Έχει διαπιστωθεί ότι τα τελευταία 10 χρόνια έχει χαθεί το 90% του επιστολικού προϊόντος, με τη τελευταία πενταετία να σημειώνει πτώση άνω του 50%. Τώρα, λιγότερο από το 10% των εσόδων των ΕΛΤΑ προέρχεται από τις λειτουργίες των φυσικών καταστημάτων, ενώ το κόστος λειτουργίας τους ανέρχεται σε περίπου 45% του συνολικού κόστους της επιχείρησης.

Ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ είναι ουσιαστικός για τη διασφάλιση του μέλλοντος και των προοπτικών που προσφέρουν στους εργαζομένους τους και στον κοινωνικό τους ρόλο σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Είναι αναγκαίο για την επιβίωσή τους, με στρατηγική που προορίζει τη βέλτιστη κάλυψη των υπηρεσιών. Διαθέτοντας τη δεύτερη θέση στην αγορά δεμάτων, οι ΕΛΤΑ επενδύουν σε σύγχρονες υποδομές logistics και ηλεκτροκίνησης, με 250 υβριδικά οχήματα και 250 ηλεκτρικά δίκυκλα που ενισχύουν την παρουσία τους σε όλη τη χώρα.

Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...