free counter Προβληματισμός στους Έλληνες καταναλωτές: Νέες αποκαλύψεις από την Plum για τις δαπάνες τους | Briefly.gr

Προβληματισμός στους Έλληνες καταναλωτές: Νέες αποκαλύψεις από την Plum για τις δαπάνες τους

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ21 Ιουλίου, 2025

Οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να κινούνται σε μια κατάσταση αναμονής, καθώς σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της εφαρμογής διαχείρισης χρημάτων Plum, οι καθημερινές τους δαπάνες έχουν υποστεί σημαντική μείωση. Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο, οι μέσες δαπάνες ανά χρήστη σημείωσαν αισθητή πτώση σε βασικές κατηγορίες, υποδεικνύοντας μια τάση περιορισμού και επαναξιολόγησης προτεραιοτήτων ενόψει καλοκαιριού.

Οι πιο εντυπωσιακές μειώσεις στις δαπάνες (σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα) προήλθαν από τους τομείς της Προσωπικής Φροντίδας και Γυμναστικής (-50%), της Εστίασης (-50%) και της Ένδυσης και Αξεσουάρ (-45%), υποδηλώνοντας την απομάκρυνση από μη απαραίτητες αγορές. Αντίστοιχα, οι δαπάνες για Λογαριασμούς παρουσίασαν μείωση 41%, ενώ οι κατηγορίες Σούπερ Μάρκετ (-4%) και Μεταφορές (-23%) είχαν πιο ήπιες πτωτικές τάσεις, συνολικά αντικατοπτρίζοντας μια ευρύτερη προσπάθεια των νοικοκυριών να περιορίσουν τον προϋπολογισμό τους.

Αυτή η εικόνα ίσως να υποδεικνύει μια στρατηγική παύση: πολλοί καταναλωτές φαίνεται να περιμένουν τις καλοκαιρινές εκπτώσεις, ενώ παράλληλα μειώνουν την ενεργειακή κατανάλωση και αποθηκεύουν χρήματα για τις διακοπές τους.

Με την κορύφωση του πληθωρισμού, κάποιες από τις μειώσεις στις δαπάνες μπορεί να αναδεικνύουν την αποκλιμάκωση των τιμών. Παρόλα αυτά, η σταθερή πτώση στην κατανάλωση δείχνει μια πιο προσεκτική στάση των καταναλωτών απέναντι στα οικονομικά τους.

Τα εν λόγω ευρήματα προέρχονται από το μηνιαίο report Money Unwrapped της Plum, το οποίο αναλύει τις μεταβολές στη μέση δαπάνη ανά χρήστη με βάση πραγματικές συναλλαγές σε συγκεκριμένες κατηγορίες.

Εστίαση: η πρώτη πληγή

Ένα από τα πιο σαφή συμπεράσματα από τα δεδομένα είναι η συνεχής μείωση στη δαπάνη για Έξοδό και Εστίαση, η οποία μειώθηκε κατά 50% σε μηνιαία βάση τον Ιούνιο. Αυτή η κατηγορία υποδεικνύει πέντε συνεχόμενους μήνες πτώσης, δείχνοντας ότι τα γεύματα εκτός σπιτιού ίσως αποδεικνύονται οι πρώτες πολυτέλειες που εγκαταλείπονται όταν η πίεση αυξάνεται.

«Η έξοδος για φαγητό είναι συχνά ο τομέας που αντικατοπτρίζει την καταναλωτική εμπιστοσύνη», αναφέρει η Μαίριλυ Μητροπούλου, Marketing Manager Ελλάδας της Plum. «Αυτό που βλέπουμε είναι μια στροφή σε πιο συντηρητικές επιλογές: οι άνθρωποι προτιμούν τα σπιτικά γεύματα, τα ταξί αντικαθίστανται από περπάτημα και οι συνδρομές από αποταμιεύσεις».

Παρόμοιες τάσεις παρατηρήθηκαν και στις δαπάνες για Διασκέδαση (-14%) και Προσωπική Φροντίδα (-50%), παρά τη μεγάλη κατανάλωση που είχε σημειωθεί την άνοιξη.

Αναθεώρηση ακόμη και στα απαραίτητα

Σε αντίθεση με προηγούμενες εποχές, όπου οι περικοπές αφορούσαν κυρίως προαιρετικές δαπάνες, τα στοιχεία της Plum δείχνουν τώρα πως ακόμα και βασικές κατηγορίες όπως σούπερ μάρκετ, λογαριασμοί και μεταφορές υποφέρουν. Οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να επανεξετάζουν τις καθημερινές τους συνήθειες.

«Οι χρήστες της Plum διαμορφώνουν νέες στρατηγικές, απομακρύνονται από τη μηχανική κατανάλωση και κάνουν πιο συνειδητές επιλογές σχετικά με την αξία των δαπανών τους», προσθέτει η Μητροπούλου. «Αυτό δεν αντανακλά μόνο την οικονομική αβεβαιότητα, αλλά και μια αυξανόμενη οικονομική συνείδηση».

Μετατροπή της επιφυλακτικότητας σε ευκαιρία

Καθώς τα νοικοκυριά γίνονται πιο επιλεκτικά σχετικά με τις δαπάνες τους, οι χαμηλού ρίσκου επιλογές με σταθερή απόδοση κερδίζουν έδαφος. Ένα τέτοιο εργαλείο είναι το Plum Interest, που βασίζεται σε Money Market Fund και προσφέρει ετήσια απόδοση 1,92%*, κερδίζοντας δημοτικότητα μεταξύ των Ελλήνων χρηστών που επιθυμούν να αξιοποιήσουν ανενεργά κεφάλαια, εξασφαλίζοντας ασφαλείς αποδόσεις κοντά στο βασικό επιτόκιο της ΕΚΤ.

«Είτε πρόκειται για χρήματα που εξοικονομούν από τις μεταφορές είτε από γεύματα εκτός σπιτιού που τελικά δεν έγιναν, αυτά τα χρήματα δεν πρέπει να παραμένουν ανενεργά», επισημαίνει η Μητροπούλου. «Με το προϊόν Plum Interest, οι χρήστες μπορούν να αποκομίζουν αποδόσεις μέσω του Money Market Fund μας, διατηρώντας πάντα πρόσβαση στα χρήματά τους όταν τα χρειάζονται».

Αυτό το προϊόν χαμηλού ρίσκου αποτελεί μέρος της συνολικής αποστολής της Plum να βοηθά τους χρήστες να αυξάνουν σταθερά τον πλούτο τους, ακόμα και σε δύσκολες εποχές. Καθώς τα ελληνικά νοικοκυριά επανεξετάζουν τη δαπάνη τους, η Plum συνεχίζει να παρέχει εργαλεία που αυτοματοποιούν την αποταμίευση και ενισχύουν τη μακροπρόθεσμη οικονομική ευημερία.

*Απόδοση 1,92% ετησίως (Καλοκαίρι 2025). Ενδέχεται να υπάρχει κίνδυνος απώλειας κεφαλαίου.

Διαβάστε ακόμη:

Στον «κόφτη» της ΡΑΑΕΥ τα σχέδια του ΑΔΜΗΕ για data centers

Μύκονος: Σαρώνουν οι πλειστηριασμοί το νησί – Έξι βίλες στο σφυρί (pics)

Διονυσία Καρατζά (Real Consulting): Ορόσημο η μετάταξη στην Κύρια Αγορά του Χ.Α. – Εξετάζουμε αγορές σε Κεντρική και ΝΑ Ευρώπη

Για όλες τις άλλες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...