free counter Μετάβαση στην επόμενη εποχή: 200 θέσεις εργασίας στην παραγωγή μπαταριών καταργούνται | Briefly.gr

Μετάβαση στην επόμενη εποχή: 200 θέσεις εργασίας στην παραγωγή μπαταριών καταργούνται

ΕΝΕΡΓΕΙΑ27 Αυγούστου, 2025

Η Porsche εισέρχεται σε μια νέα φάση στη στρατηγική της όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, ανακοινώνοντας την παύση της παραγωγής μπαταριών μέσω της θυγατρικής της Cellforce. Αυτή η εξέλιξη δείχνει τον τερματισμό ενός εγχειρήματος που πριν μερικά χρόνια θεωρούνταν θεμελιώδες για το μέλλον της εταιρείας.

Εργασιακές προεκτάσεις στο Κίρχεντελινσφουρτ

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Handelsblatt, περίπου 200 υπάλληλοι της Cellforce στο Κίρχεντελινσφουρτ θα απολυθούν μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, καθώς η παραγωγή στην εγκατάσταση θα διακοπεί οριστικά. Μόνο ένα μικρό τμήμα ανάπτυξης και η διοίκηση θα παραμείνουν. Οι εργαζόμενοι, με την υποστήριξη της IG Metall, εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους για «απρέπεια» και «κακή συμπεριφορά», ενώ ο Χάραλντ Μπακ, πρόεδρος του Συμβουλίου Εργαζομένων του Ομίλου Porsche, αναφέρει ότι αυτή η απόφαση «ποδοπατά την κουλτούρα της Porsche».

Η εταιρεία επικαλείται «δύσκολες συνθήκες» στην αγορά, ειδικά σε ΗΠΑ και Κίνα, τονίζοντας ότι «δεν μπορεί να συνεχίσει την παραγωγή των δικών της κυψελών μπαταριών λόγω όγκων και έλλειψης οικονομιών κλίμακας». Ωστόσο, διαβεβαιώνει ότι η ηλεκτροκίνηση θα παραμείνει ένα κύριο κομμάτι του μελλοντικού της σχεδιασμού.

Η πορεία και οι φιλοδοξίες της Cellforce

Η Cellforce ξεκίνησε με φιλόδοξους στόχους. Το 2021, ο διευθύνων σύμβουλος της Porsche, Όλιβερ Μπλουμ, αποκαλούσε την κυψέλη μπαταρίας «τον θάλαμο καύσης του μέλλοντος». Η συνεργασία με την Customcells είχε στόχο την ανάπτυξη υψηλής απόδοσης κυψελών με προσθήκες πυριτίου. Η Porsche ανέλαβε το 73% και εντέλει το 100% της εταιρείας το 2023. Παρόλ’ αυτά, οι συνεχείς αλλαγές στις τεχνικές απαιτήσεις και οι υψηλές επενδύσεις σε υποδομές οδήγησαν σε ζημίες, με αποσβέσεις που φτάνουν τα 295 εκατ. ευρώ μόνο για το 2024.

Η οικονομική πίεση στον όμιλο Porsche είναι εμφανής, με την επιχείρηση να καταγράφει πτώση κερδών 90% στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, και το περιθώριο κέρδους της να υποχωρεί κάτω από αυτό της Skoda. Κρίσιμες καθυστερήσεις έχουν παρουσιαστεί στην προγραμματισμένη κυκλοφορία του νέου ηλεκτρικού 718, ενώ το κλείσιμο της σουηδικής Northvolt, κύριου προμηθευτή κυψελών, έχει οδηγήσει σε μεγάλο πλήγμα.

Η Porsche επιπλέον έχει ακυρώσει τη συνεργασία με την φινλανδική Valmet Automotive, που επρόκειτο να παράγει μπαταρίες για τα ηλεκτρικά Boxster και Cayman, καθώς η συνεργασία τους με τη Northvolt δεν απέδωσε.

Οικονομικές προκλήσεις και κρατικές ενισχύσεις

Η κρίση στην Cellforce έχει επιπτώσεις και σε άλλες δραστηριότητες της Porsche. Η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει στην Varta για να εξασφαλίσει την προμήθεια μπαταριών για το υβριδικό 911. Στο πρώτο εξάμηνο του 2025, οι έκτακτες δαπάνες της Porsche για έργα μπαταριών υπολογίζονται σχεδόν στα μισό δισεκατομμύριο ευρώ, συμπεριλαμβάνοντας επενδύσεις σε εξοπλισμό και αποζημιώσεις. Παράλληλα, υπήρξαν ερωτήματα γύρω από την κρατική στήριξη στην Cellforce, με περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ δημόσιας χρηματοδότησης να έχουν χορηγηθεί μέχρι στιγμής.

Η κατάσταση αυτή αναδεικνύει τα ρίσκα που εγκυμονεί η επένδυση στην ηλεκτροκίνηση, σε μια εποχή που η στρατηγική αναθεωρείται και η αγορά είναι υπό πίεση. Το κλείσιμο ενός υποσχόμενου τομέα και οι απώλειες θέσεων εργασίας προμηνύουν την αρχή μιας σοβαρής κρίσης για την Porsche κατά τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...