free counter Μελέτη Black Friday: Φέτος οι Έλληνες προτιμούν εμπειρίες αντί υλικών αγαθών | Briefly.gr

Μελέτη Black Friday: Φέτος οι Έλληνες προτιμούν εμπειρίες αντί υλικών αγαθών

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ28 Νοεμβρίου, 2025

Σήμερα, η Black Friday εισέρχεται σε μια εντελώς διαφορετική διάσταση. Οι παραδοσιακές ουρές για ηλεκτρονικές συσκευές ανήκουν πια στο παρελθόν, καθώς, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Εργαστηρίου «ΑΓΟΡΑ» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η φετινή γιορτή προσφορών επικεντρώνεται κυρίως στις υπηρεσίες.

Η ίδια έρευνα αποκαλύπτει ότι στη Black Friday του 2025, οι Έλληνες αρχίζουν να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στις υπηρεσίες, που αποκτούν τώρα έναν κεντρικό ρόλο στη διαδικασία των αγορών. Συγκριτικά με το 2024, όπου το 33% των συμμετεχόντων δεν είχε αποκτήσει καμία υπηρεσία, φέτος το ποσοστό αυτό πέφτει στο 22%. Αυτή η μεταβολή δείχνει ότι οι καταναλωτές δεν βλέπουν την Black Friday μόνο ως ευκαιρία για υλικά αγαθά, αλλά και ως περίοδο για να επενδύσουν σε προσωπικές εμπειρίες.

Ανάμεσα στις διάφορες κατηγορίες υπηρεσιών, οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες ξεχωρίζουν. Το 2024, το 25% των καταναλωτών είχε προχωρήσει σε αγορά ταξιδιωτικών υπηρεσιών, ενώ το 2025 το ποσοστό αυτό έχει εκτιναχθεί στο 63%. Αυτή η εντυπωσιακή αύξηση καταδεικνύει την επιθυμία των Ελλήνων να αναζητήσουν αποδράσεις και εμπειρίες αναψυχής με πιο προσιτές τιμές κατά τη διάρκεια της Black Friday. Και φαίνεται ότι δεν είναι μόνο τα ταξίδια που σημειώνουν άνοδο.

Ο τομέας της εκπαίδευσης καταγράφει ποσοστό 24%, υποδεικνύοντας ενδιαφέρον για προσωπική ανάπτυξη και εκπαίδευση. Στις υπηρεσίες ψυχαγωγίας αναλογεί το 19%, ενώ οι τομείς αισθητικής και ευεξίας ακολουθούν με 17%. Μία νέα πραγματικότητα είναι ότι η κατανάλωση υπηρεσιών δεν θεωρείται πλέον «δευτερεύουσα δραστηριότητα», αλλά αποκτά σημαντική βαρύτητα.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 45% των καταναλωτών σκοπεύει να επενδύσει κυρίως σε υπηρεσίες φέτος, ενώ μόλις το 25% θα εστιάσει σε προϊόντα και το 20% έχει την πρόθεση να μοιράσει την αγορά του. Εντυπωσιακό είναι ότι σχεδόν το 48% των καταναλωτών προγραμματίζουν να αγοράσουν περισσότερες υπηρεσίες σε σχέση με πέρσι, αποδεικνύοντας ότι η αγορά υπηρεσιών δεν απλώς ακολουθεί της προϊόντων, αλλά διαμορφώνει και δική της τάση.

Η ενημέρωση για τις προσφορές υποδεικνύει τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, με το 65% να αντλεί πληροφορίες από τα social media, καθιστώντας την Black Friday μια κύρια mobile-first εμπειρία. Το email marketing διατηρεί τη δύναμη του με 41%, ενώ το word-of-mouth συνεχίζει να έχει ρόλο για το 38%. Ο τομέας της αναζήτησης προσφορών, διαχωρίζεται σε ενεργητική και παθητική, με το 40% των καταναλωτών να προχωρά σε συγκρίσεις, ενώ το 39% «ανακαλύπτει» προσφορές τυχαία στο scrolling στα social media, ενισχύοντας τις αυθόρμητες αγορές.

Στο θέμα της προετοιμασίας, σχεδόν το 46% των καταναλωτών ξεκινά να αναζητά προσφορές μία με δύο εβδομάδες νωρίτερα. Η σταδιακή αυτή προσέγγιση δείχνει ότι η Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια πολυήμερη διαδικασία ενημέρωσης και προγραμματισμού.

Το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο ίσως είναι η προσμονή. Το 56% των συμμετεχόντων εκφράζει ανυπομονησία για την Black Friday, μεταφέροντας μια εντελώς διαφορετική εικόνα από το παρελθόν, όπου ο θεσμός ήταν θέμα καχυποψίας. Παράλληλα, το ίδιο ποσοστό θεωρεί ότι οι προσφορές είναι αξιόλογες. Περίπου 1 στους 3 δηλώνει ουδέτερος, ενώ το 37% παραδέχεται ότι προβαίνει σε αγορές υπηρεσιών που αλλιώς θα απέφευγαν.

Αναφορικά με το χρηματικό κομμάτι, οι περισσότεροι σκοπεύουν να επενδύσουν μεταξύ 50 και 200 ευρώ. Μόνο το 11% προγραμματίζει δαπάνες άνω των 400 ευρώ, αλλά οι συνολικές δαπάνες διαμορφώνουν μια σαφώς πιο μεγάλη αγορά υπηρεσιών από ότι στο παρελθόν.

Η Black Friday του 2025, όπως σημειώνουν οι ερευνητές Γ. Σιώμκος και Κ. Βασιλικοπούλου, δεν περιορίζεται πια σε μια γιορτή κατανάλωσης υλικών αγαθών, αλλά προβάλλεται ως μια περίοδος αναζήτησης εμπειριών που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής και την προσωπική εκπαίδευση. Η αγορά υπηρεσιών, σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνας του Εργαστηρίου ΑΓΟΡΑ, δεν ακολουθεί πλέον απλώς τις εξελίξεις, αλλά οδηγεί σε νέες τάσεις.

Διαβάστε επίσης:
Επιπλέον φορολογική επιβάρυνση 10,7 δισ. έως το 2029 για νοικοκυριά και επιχειρήσεις
Rebranding: Οι πολιτικοί που ήθελαν να αλλάξουν την εικόνα τους μετά από κρίσεις
Σενάριο παράτασης για ανελκυστήρες πριν πέσουν τα πρόστιμα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας, μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο Θέμα.

Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...