
Η Volkswagen (VW), ο κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη και τη Γερμανία, εγκαινίασε την περασμένη εβδομάδα ένα νέο εργοστάσιο συναρμολόγησης μπαταριών κοντά στη Βαρκελώνη, στις εγκαταστάσεις της Seat. Από το 2026, η εταιρεία σκοπεύει να αρχίσει την παραγωγή τεσσάρων ηλεκτρικών μοντέλων στην Ισπανία, επιδιώκοντας να καταστήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά για τη μαζική αγορά στην Ευρώπη. Η χώρα εμφανίζεται ήδη ως κρίσιμος παίκτης στον ευρωπαϊκό χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς προσφέρει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα όπως χαμηλό κόστος ενέργειας και μισθών, καθώς και γενναιόδωρα επενδυτικά κίνητρα.
### Στη σκιά των αποφάσεων της Κομισιόν
Ωστόσο, κατά την έναρξη της λειτουργίας του συγκεκριμένου εργοστασίου, οι συνθήκες δεν ήταν ευνοϊκές, όπως υποστηρίζει η Handelsblatt. Μία ημέρα πριν, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε εκφράσει την προθυμία της να επανεξετάσει τις προγραμματισμένες απαγορεύσεις για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, γεγονός που ανησυχεί τους Γερμανούς κατασκευαστές, οι οποίοι επιθυμούν τη διατήρηση της απαγόρευσης που είχε προταθεί από το 2035.
Ο Τόμας Σέφερ, επικεφαλής της μάρκας VW, διαβεβαίωσε ότι «το μέλλον είναι σαφώς ηλεκτρικό», εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η πιθανή παράταση της απαγόρευσης δεν θα επηρεάσει αρνητικά την ανάπτυξη στον τομέα.
Κατά την διάρκεια των εγκαινίων, ο Σέφερ, μαζί με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Seat, Μάρκους Χάουπ, παρουσίασαν το νέο εργοστάσιο που θα προορίζεται για την κατασκευή ηλεκτρικών μικρών αυτοκινήτων, με την τιμή τους να κυμαίνεται γύρω από τις 25.000 ευρώ. «Αυτά τα οχήματα θα δώσουν τεράστια ώθηση στην υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη», δήλωσε ο Σέφερ από το Martorell.
Μέχρι στιγμής, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη παραμένουν πίσω από τις προσδοκίες, κυρίως λόγω των υψηλών τιμών των οχημάτων που σχετίζονται με τις μπαταρίες. Με τα νέα ηλεκτρικά compact αυτοκίνητα, η VW στοχεύει στην ενίσχυση της προσβασιμότητας.
Ο επικεφαλής της VW, Σέφερ, έχει ως στόχο την αξιοποίηση συνεργιών με την ολοένα στενότερη συνεργασία των διαφορετικών μ Marken του ομίλου. Στην Ισπανία, αρκετά μοντέλα από τρεις διαφορετικές μάρκες θα κατασκευάζονται στην ίδια πλατφόρμα, κάτι που η VW αποκαλεί «Ηλεκτρική Αστική Οικογένεια».
Οι παραγγελίες για το Cupra Raval θα ξεκινήσουν τον Μάρτιο, ενώ το ID – Polo θα έρθει στην παραγωγή 12 εβδομάδες αργότερα. Τα άλλα δύο μοντέλα, το VW ID – Cross SUV και το Skoda Epiq, θα κατασκευαστούν στο εργοστάσιο της Παμπλόνα.
Η VW σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει το μικρότερο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο στην Πορτογαλία, με εκτιμώμενη τιμή εκκίνησης στα 20.000 ευρώ.
### Νέοι τύποι μπαταριών
Στο Sagunt, προγραμματίζεται η παραγωγή ενός νέου τύπου μπαταρίας, γνωστού ως κυψέλες LFP, οι οποίες προσφέρουν χαμηλότερη αυτονομία, αλλά είναι και πιο οικονομικές. Ο στρατηγικός στόχος είναι η ισορροπία μεταξύ εσωτερικής παραγωγής μπαταριών και προμηθευτών.
Οι μπαταρίες είναι οι πιο ακριβές μονάδες σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η VW έχει ήδη επενδύσει σε δική της θυγατρική παραγωγής μπαταριών, την Powerco, με σκοπό την αυτονομία.
Η Ισπανία συνεχίζει να είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων στην Ευρώπη και παίζει κεντρικό ρόλο στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Volkswagen, με ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που μπορούν να την καθιστούν ηγέτιδα στην παραγωγή μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην περιοχή.
Η VW, μαζί με τους συνεργάτες της, επενδύει συνολικά 10 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση στην Ισπανία, εκ των οποίων τα 3 δισεκατομμύρια για το εργοστάσιο στο Martorell. Ανάμεσα στα προϊόντα που θα κατασκευάζονται εκεί, επιπλέον των ηλεκτρικών οχημάτων, σχεδιάζονται και υβριδικά μοντέλα, καθώς και οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.