Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Deoleo, της κορυφαίας παγκόσμιας εταιρείας στον τομέα του ελαιολάδου, εξέφρασε τη θέση του σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση του κλάδου, σημειώνοντας ότι παρουσιάζει ενδείξεις ανάκαμψης έπειτα από μια από τις πιο προκλητικές περιόδους του. Οι βελτιωμένες αποδόσεις της ελαιοκομίας στην Ισπανία, καθώς και η αναστροφή στις συνθήκες της αγοράς, ενισχύουν την αισιοδοξία του.
Η αύξηση της παραγωγής στην Ισπανία έχει ήδη οδηγήσει σε σημαντική μείωση των τιμών των ποιοτικών ελαιόλαδων στα σούπερ μάρκετ, κάτι που έχει επαναφέρει την εμπιστοσύνη στους καταναλωτές έπειτα από δύο χρονιές κακής σοδειάς.
Η προηγούμενη κρίση στον τομέα του ελαιολάδου αποδόθηκε σε ακραία καιρικά φαινόμενα, υψηλούς πληθωρισμούς και αυξημένα επιτόκια, που οδήγησαν σε ασυγκράτητη αύξηση των τιμών φέτος, προκαλώντας σοκ τόσο στους καταναλωτές όσο και στους ειδικούς.
Ωστόσο, όπως δήλωσε ο Cristóbal Valdés, η κατάσταση φαίνεται να βελτιώνεται: «Η ακραία έλλειψη πρώτων υλών και οι ασταθείς τιμές τώρα δίνουν τη θέση τους σε μια πιο ομαλή και σταθερή περίοδο».
Η Deoleo, γνωστή για τις μάρκες Bertolli και Carbonell, προβλέπει ότι οι τιμές θα παραμείνουν ήπιες και το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Η αυξημένη παραγωγή έχει ήδη οδηγήσει σε 50% μείωση των τιμών των πρώτων υλών, γεγονός που επέτρεψε στην εταιρεία να μειώσει τις τιμές στα σούπερ μάρκετ και να ενισχύσει τη ζήτηση.
Η Ισπανία είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός ελαιολάδου στην Ε.Ε. και αναμένοντας 1,41 εκατομμύρια τόνους για την περίοδο 2024/2025, καταγράφει αύξηση 65% συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά. Ο Valdés υπογράμμισε την εκτίμηση ότι οι τιμές θα ισορροπήσουν και το περιβάλλον θα παραμείνει θετικό, συνεχίζοντας να είναι «προσεκτικά αισιόδοξοι».
Η στρατηγική της Deoleo επικεντρώνεται σε υπεύθυνη τιμολόγηση, αξία και σταθερή ανάπτυξη, με τον προϋπολογισμό για διαφημιστικές δραστηριότητες να φτάνει τα 10 εκατομμύρια ευρώ, εκμεταλλευόμενη την ευνοϊκή πορεία της αγοράς.
Μιλώντας στο CNBC πριν από την επιβολή 15% δασμών από τις ΗΠΑ σε προϊόντα της Ε.Ε., ο Valdés ανέφερε ότι η Deoleo εντείνει τις προσπάθειές της στον τομέα του marketing, με σκοπό να διατηρήσει το ελαιόλαδο ως βασικό προϊόν στην καθημερινότητα των καταναλωτών.
Η αγορά ελαιολάδου παραμένει κυρίως προσανατολισμένη στη Μεσόγειο, με την Ιταλία και την Ελλάδα να αναγνωρίζονται ως σημαντικοί παραγωγοί.
Οι τελευταίες εξελίξεις υποδεικνύουν ότι ο κλάδος επιστρέφει σε πιο σταθερή βάση, με συγκρατημένη αισιοδοξία για το μέλλον.