free counter Ευρωπαϊκή Ένωση: Αίτημα για αναθεώρηση στόχων CO2 από κρατική οντότητα. | Briefly.gr

Ευρωπαϊκή Ένωση: Αίτημα για αναθεώρηση στόχων CO2 από κρατική οντότητα.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ8 Οκτωβρίου, 2025

Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) εξετάζει την πιθανότητα να αναθεωρήσει τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για αυτοκίνητα, βαν και φορτηγά, προκειμένου να διασφαλίσει μεγαλύτερες περιόδους συμμόρφωσης και να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στα υβριδικά οχήματα και τα εναλλακτικά καύσιμα. Αυτές οι προτάσεις προήλθαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και δημοσιοποιήθηκαν την Τετάρτη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να αναθεωρήσει τους στόχους μέχρι το τέλος του έτους, υπό το βάρος των πιέσεων που δέχεται ο τομέας εξαιτίας των αμερικανικών δασμών και της κυριαρχίας της Κίνας στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, όπως αναφέρει το Reuters.

Η θέληση της ACEA

Η ACEA δηλώνει ότι η απόλυτη μείωση των εκπομπών CO2 για νέα αυτοκίνητα και βαν κατά 100% μέχρι το 2035, με ενδιάμεσους στόχους για το 2030, δεν είναι πλέον εφικτή. Οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν πρόστιμα λόγω παραγόντων που δεν ελέγχονται από αυτούς, όπως η έλλειψη διαθέσιμων σταθμών φόρτισης και η χαμηλή ζήτηση.

Σήμερα, τα ηλεκτρικά οχήματα κατέχουν περίπου το 15,8% της αγοράς νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ, το 8,5% για βαν και το 3,6% για φορτηγά.

Για τα αυτοκίνητα, η ACEA προτείνει να χρησιμοποιηθεί ο μέσος όρος της πενταετίας 2028-2032 για τους στόχους συμμόρφωσης του 2030, προτείνοντας επίσης «super credit» για τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα που θα συμβάλλουν στην επίτευξη αυτών των στόχων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στα plug-in υβριδικά οχήματα, τα οποία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερη συμμετοχή.

Επιπλέον, η ACEA υπογραμμίζει την ανάγκη τα οχήματα που λειτουργούν με ουδέτερα καύσιμα να αντιμετωπίζονται ισότιμα με τα ηλεκτρικά και προτείνει δημιουργία κινήτρων για πρωτοβουλίες μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος, όπως η χρήση πράσινου χάλυβα.

Για τα βαν, προτείνεται η επίτευξη των στόχων εκπομπών CO2 μέχρι το 2025 κατά την περίοδο 2025-2029, καθώς και τροποποίηση του στόχου μείωσης κατά 50% για το 2030. Όσον αφορά τα φορτηγά, η ACEA ζητά αναθεώρηση νωρίτερα από το 2027 και άμεσες δράσεις για αποφυγή προστίμων στους κατασκευαστές λόγω μη συμμόρφωσης.

Η εκστρατεία T&E για τις μεταφορές και το περιβάλλον προειδοποίησε ότι οι προτάσεις της ACEA θα μπορούσαν να δημιουργήσουν κενά, πιθανόν επιτρέποντας στους κατασκευαστές να επιτύχουν μόνο το 52% της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2035.

Από την πλευρά της, η ACEA αντέτεινε ότι αυτή η εκτίμηση είναι πρώιμη και επιβεβαίωσε ότι η πλειονότητα των οχημάτων που θα πωλούνται θα είναι ηλεκτρικά. Σημειώνεται ότι η ευελιξία δεν θα καθυστερήσει τη μετάβαση, αλλά θα εξασφαλίσει την οικονομική σταθερότητα της Ένωσης.

Διαβάστε ακόμη

Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...