
Η ΑΑΔΕ αναβάλλει την επέκταση του ψηφιακού πελατολογίου για το 2026, με στόχο να αποφευχθούν οι δυσλειτουργίες που παρατηρήθηκαν στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η εισαγωγή νέων επαγγελματικών κλάδων θα πρέπει να περιμένει, καθώς η εμπειρία από τις αρχές εφαρμογής δείχνει την ανάγκη για όσο το δυνατόν καλύτερη προετοιμασία και εκπαίδευση προτού εφαρμοστεί το σύστημα σε ευρύτερη κλίμακα.
Σύμφωνα με την ισχύουσα απόφαση, από την 1η Ιουλίου 2025, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε τομείς όπως συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια, πάρκινγκ και εταιρείες ενοικίασης οχημάτων, θα υποχρεούνται να τηρούν ηλεκτρονικό πελατολόγιο, καταγράφοντας κάθε συναλλαγή σε πραγματικό χρόνο. Παρόλα αυτά, η εφαρμογή του μέτρου μέχρι στιγμής έχει αναδείξει προκλήσεις στη σύνδεση των λογισμικών με το myDATA, κάτι που απαιτεί περισσότερη προσαρμογή πριν προχωρήσει η επόμενη φάση.
Η επόμενη βήμα αφορά τις επιχειρήσεις του τομέα εκδηλώσεων, όπως εταιρείες catering και διοργανωτές γάμων, με την καταγραφή πελατών να μετατίθεται επίσης για το 2026, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή σύνδεση με τα υπόλοιπα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ.
Ο στόχος παραμένει σαφής: κάθε πελάτης να καταχωρείται αυτόματα ως προς το εκδιδόμενο παραστατικό, διευκολύνοντας την εφορία να εντοπίζει άμεσες ασυμφωνίες και μειώνοντας τη φοροδιαφυγή. Για παραβάσεις ή καθυστερήσεις στην καταχώριση, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 100 ευρώ ανά περίπτωση, ενώ οι φορολογικές έλεγχοι θα ενεργοποιούνται αυτόματα.
Η απόφαση της ΑΑΔΕ να αναβάλει την επέκταση στοχεύει στην «ωρίμανση» του συστήματος για να εξασφαλιστεί ότι το e-πελατολόγιο θα λειτουργήσει ομαλά, αποτελώντας βασικό εργαλείο διαφάνειας για τις συναλλαγές όλων των επαγγελματικών τομέων από το 2026 και μετά.