Από την 1η Ιουλίου, οι ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών σε όλη τη χώρα ξεκινούν έναν κύκλο 24ωρων απεργιών, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στην υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου που εισάγει η ΑΑΔΕ.
Η νέα αυτή διαδικασία απαιτεί τη ψηφιακή καταγραφή όλων των εισόδων οχημάτων και των τεχνικών εργασιών, συμπεριλαμβανομένων ακόμη και των σύντομων επισκευών, μέσω μίας ειδικής πλατφόρμας που ενεργοποιείται την ίδια ημέρα. Η υποχρέωση αφορά όλα τα συνεργεία, ανεξαρτήτως μεγέθους ή τύπου.
Οι επαγγελματίες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, υποστηρίζοντας ότι υπάρχει τεχνική και λειτουργική αδυναμία προσαρμογής, καθώς πολλά μικρά και οικογενειακά συνεργεία δεν διαθέτουν την απαραίτητη υποδομή, προσωπικό ή εκπαίδευση στην χρήση αυτών των ψηφιακών εργαλείων. Επίσης, καταγγέλλουν ότι δεν έχει προβλεφθεί καμία μεταβατική περίοδος ούτε παρέχεται στοιχειώδης καθοδήγηση από τις αρμόδιες αρχές.
Σύμφωνα με τους ίδιους, το νέο σύστημα δημιουργεί σύγχυση σχετικά με τις εργασίες που απαιτείται να καταγράφονται, προσθέτοντας νομική ανασφάλεια εξαιτίας πιθανών παρεξηγήσεων και επιβολής ποινών. Η αυτόματη επεξεργασία των δεδομένων από τη φορολογική διοίκηση θεωρείται από τους επαγγελματίες “παγίδα” για αυθαίρετα πρόστιμα λόγω τυπικών ή ελάχιστων παραλείψεων, ακόμα και αν δεν προκύπτει φορολογική ζημία.
Όπως σημειώνει το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας (ΒΕΑ), το μέτρο αυτό ευνοεί επιχειρήσεις που ήδη διαθέτουν οργανωμένα λογιστήρια και ψηφιακή υποδομή, οδηγώντας σε αθέμιτο ανταγωνισμό εις βάρος των μικρότερων συνεργείων, τα οποία διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στον κλάδο.
Σε επιστολή του προς την κυβέρνηση, ο πρόεδρος του ΒΕΑ ζητά την άμεση αναστολή της εφαρμογής του μέτρου για τις μικρές επιχειρήσεις και τη δημιουργία ενός νέου, λειτουργικού πλαισίου, με ουσιαστική συμμετοχή των επαγγελματιών που εμπλέκονται.
Παράλληλα, για την Παρασκευή έχει οργανωθεί μία πανελλαδική πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της Αθήνας, όπου οι επαγγελματίες δηλώνουν ότι η ψηφιακή μετάβαση δεν μπορεί να στηριχθεί σε εξαντλητικές υποχρεώσεις, χωρίς κατάλληλη στήριξη, διαβούλευση και ουσιαστικό σχεδιασμό.
Διαβάστε ακόμη
Τι περιλαμβάνει το νέο 5άστερο project των 100 εκατ. ευρώ στη Ζάκυνθο από τον όμιλο Ξένου
Δεύτερη ζωή για ένα από τα πλέον εμβληματικά κτίρια στην παλιά πόλη της Κέρκυρας (pics)
Ηλιοσφαίρα: Ξανά στο σφυρί το εργοστάσιο στη ΒΙ.ΠΕ. Τρίπολης (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο Θέμα