free counter Αξιολόγηση των δημόσιων νοσοκομείων από τους πολίτες στο α’ τρίμηνο | Briefly.gr

Αξιολόγηση των δημόσιων νοσοκομείων από τους πολίτες στο α’ τρίμηνο

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ6 Οκτωβρίου, 2025

Ικανοποίηση εκφράζουν οι ασθενείς που νοσηλεύτηκαν σε νοσοκομεία του ΕΣΥ, όπως φαίνεται από τα μηνύματα (SMS) που στέλνουν στο υπουργείο Υγείας από τον περασμένο Ιούλιο. Τα δεδομένα, που έχει στη διάθεσή του το «ΘΕΜΑ», δείχνουν ότι οι πολίτες αξιολογούν με «άριστα» την επάρκεια του ιατρικού προσωπικού και την κατάσταση του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, ενώ εκφράζουν θετική γνώμη για την εμπιστοσύνη τους στους επαγγελματίες υγείας. Ωστόσο, οι υπηρεσίες καθαριότητας και σίτισης λαμβάνουν χαμηλότερες βαθμολογίες.

Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, οι συμμετοχές είχαν φτάσει τις 80.000 SMS από ισάριθμους νοσηλευόμενους στην ψηφιακή πλατφόρμα αξιολόγησης που έχει δημιουργηθεί από τα υπουργεία Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Τα αποτελέσματα του α’ τριμήνου ανακοινώθηκαν στους επικεφαλής των νοσοκομείων κατά τη διάρκεια πρόσφατης διήμερης συνάντησης με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου. Το πρόγραμμα, μunder την επίβλεψη του Υπουργού Υγείας Αδωνη Γεωργιάδη και τη διαχείριση του Υφυπουργού Υγείας Μάριου Θεμιστοκλέους και της Γενικής Γραμματέως Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βιλδιρίδη, στοχεύει στην αναβάθμιση των υποδομών και υπηρεσιών στα δημόσια νοσοκομεία.

Η κ. Βιλδιρίδη ενημέρωσε τους διοικητές για τα πρώτα ευρήματα και τους ανακοίνωσε ότι θα έχουν πλέον αυτόνομη πρόσβαση στα δεδομένα του νοσοκομείου τους από τον Νοέμβριο. Οι διοικητές των Υγειονομικών Περιφερειών θα κάνουν ανάλογα όσον αφορά όλα τα νοσοκομεία της περιοχής τους. Στην τρέχουσα φάση, οι αξιολογήσεις αφορούν μόνο τα γενικά και πανεπιστημιακά δημόσια νοσοκομεία, με τον σχεδιασμό να περιληφθούν και άλλα είδη νοσοκομείων αργότερα.

Οι διοικητές καλούνται να συνεργαστούν με το υπουργείο για την αποκατάσταση τυχόν ελλείψεων που αναφέρουν οι ασθενείς.

Αξιολογήσεις και Παρατηρήσεις

Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει 35 ερωτήσεις, οι οποίες καλύπτουν βασικούς τομείς της ποιότητας νοσηλείας, όπως η προσβασιμότητα και η συμμετοχή του ασθενούς. Στην πρόσφατη συνάντηση, απ’ τις 80.000 απαντήσεις, επιλέχθηκαν δέκα ερωτήσεις που παρέχουν μία αντιπροσωπευτική εικόνα της κατάστασης.

Ο τομέας του ιατρικού εξοπλισμού και του προσωπικού βαθμολογείται με 92% θετικών απαντήσεων, καθώς και οι οδηγίες εξόδου με 90%. Η εμπιστοσύνη στους γιατρούς και το νοσηλευτικό προσωπικό είναι επίσης υψηλή, με το 84% να τους αξιολογεί με «άριστα». Αρκετά χαμηλότερα είναι τα ποσοστά για τη συνεργασία των τμημάτων (78%) και την καθαριότητα (69%), ενώ η επάρκεια του νοσηλευτικού προσωπικού και η συμμετοχή των ασθενών στην κατάρτιση θεραπευτικών σχεδίων περιορίζονται στο 61% και 62% αντίστοιχα. Σημαντική επιβάρυνση καταγράφεται από τη διαδικασία σίτισης, με μόνο το 48% των ασθενών να την αξιολογεί θετικά.

Συμμετοχή και Απαντήσεις στα SMS

«Σας ευχόμαστε περαστικά. Η υγεία σας, όπως και η γνώμη σας, είναι πολύτιμες για το ΕΣΥ. Βοηθήστε μας συμπληρώνοντας ένα σύντομο, ανώνυμο ερωτηματολόγιο για τη νοσηλεία σας», περιλαμβάνεται στο SMS που αποστέλλεται τρεις ημέρες μετά το εξιτήριο, με ένα σύνδεσμο για το ερωτηματολόγιο. Ο χρόνος συμπλήρωσης είναι περίπου τρία λεπτά, με την ενεργοποίηση του SMS να διαρκεί επτά ημέρες.

Δεδομένα δείχνουν ενθαρρυντική ανταπόκριση, ωστόσο το υπουργείο επιθυμεί μεγαλύτερη συμμετοχή. Οι ηλικιωμένοι ασθενείς ενδέχεται να μην είναι εξοικειωμένοι με τα ψηφιακά μέσα, επηρεάζοντας τη συμμετοχή τους, ενώ η πρωτοβουλία βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο.

Το υπουργείο Υγείας πιστεύει ότι η αναγνωρισιμότητα του προγράμματος θα αυξήσει την ανταπόκριση, προσφέροντας πολύτιμα δεδομένα για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Γεωγραφική Κατανομή

Από την ανάλυση της συμμετοχής, διαπιστώνεται ότι η Αττική συγκεντρώνει την πλειονότητα των απαντήσεων (36,2%), γεγονός που αντικατοπτρίζει την παρουσία του 1/3 των νοσοκομείων στη συγκεκριμένη περιοχή. Η ηπειρωτική Ελλάδα ακολουθεί με 35,2%, ενώ η Θεσσαλονίκη έρχεται σε χαμηλότερη θέση με 16,8%. Οι περιοχές της Κρήτης και της νησιωτικής Ελλάδας έχουν ακόμα μικρότερες συμμετοχές (6,2% και 5,6% αντίστοιχα).

Σχετικά με την ικανοποίηση, τα ποσοστά είναι υψηλά σε όλη τη χώρα, με μέσους όρους ανά νοσοκομείο γύρω από 4,02 έως 4,07. Στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη οι βαθμολογίες φτάνουν το 4,07 και 4,05, αντίστοιχα, ενώ και οι νοσηλευόμενοι στο νησιωτικό σύστημα αποδίδουν θετικά, με αξιολόγηση 4,04. Χαμηλότερα ποσοστά παρατηρούνται από νοσηλευόμενους σε νοσοκομεία ηπειρωτικής Ελλάδας και Κρήτης, με μέσο όρο τελικό 4,04/5, που εντούτοις επιβεβαιώνει την γενική ικανοποίηση των ασθενών σε εθνικό επίπεδο.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: sooc.gr

Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...