free counter Αλλαγές στα τεκμήρια διαβίωσης από τα νέα μέτρα της ΔΕΘ | Briefly.gr

Αλλαγές στα τεκμήρια διαβίωσης από τα νέα μέτρα της ΔΕΘ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ8 Σεπτεμβρίου, 2025

Νέα δεδομένα για τα τεκμήρια διαβίωσης ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης κατά την παρουσίαση των μέτρων που αποκάλυψε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ. Τα τεκμήρια διαβίωσης προσδιορίζουν το ελάχιστο ετήσιο εισόδημα που απαιτείται για τη συντήρηση κινητών και ακινήτων, καθώς και για την κάλυψη του ελάχιστου κόστους ζωής. Με την τρέχουσα μεταρρύθμιση, τα τεκμήρια για τις (α) κατοικίες, (β) αυτοκίνητα και (γ) σκάφη τροποποιούνται και μειώνονται. Επιπλέον, υπάρχει εξαίρεση από την ελάχιστη αντικειμενική δαπάνη των 3.000 ευρώ για εξαρτώμενα τέκνα που αποκτούν το ίδιο εισόδημα. Το ετήσιο δημοσιονομικό βάρος υπολογίζεται στα 40 εκατ. ευρώ, με περίπου 477.000 φορολογούμενους να επωφελούνται από τις μειώσεις στα τεκμήρια.

Ε1. Κατοικίες

Η ετήσια αντικειμενική δαπάνη υπολογίζεται με βάση τα τετραγωνικά μέτρα της κύριας κατοικίας—είτε είναι ιδιόκτητη, είτε ενοικιαζόμενη, είτε δωρεάν παραχωρούμενη.

Σήμερα, τα παραπάνω ποσά προσαυξάνονται για κατοικίες σε περιοχές με τιμή ζώνης που κυμαίνεται από 2.800 έως 4.999 ευρώ ανά τετραγωνικό, κατά 40% και για περιοχές με τιμή ζώνης άνω των 5.000 ευρώ, κατά 70%. Οι συντελεστές θα μειωθούν σε 30% και 58% αντίστοιχα, οδηγώντας σε 35% μείωση της αντικειμενικής δαπάνης.

Ε2. Αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης

Τα αυτοκίνητα υπόκεινται σε αντικειμενικές δαπάνες που ορίζονται από τα κυβικά εκατοστά τους. Υπάρχει μειωμένο ποσό ανάλογα με την ηλικία του οχήματος: 30% για αυτοκίνητα 5-10 ετών και 50% για τα άνω των 10 ετών. Παρ’ όλα αυτά, το κόστος συντήρησης δεν είναι μεγαλύτερο για τα νεότερα αυτοκίνητα και η υπάρχουσα κατάσταση αποθαρρύνει τους αγοραστές από την επιλογή πιο σύγχρονων μοντέλων.

Η μεταρρύθμιση προτείνει ότι για οχήματα που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/11/2010, οι αντικειμενικές δαπάνες θα υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2, με τουλάχιστον σημαντική μείωση των τεκμηρίων.

Ε3. Σκάφη Αναψυχής

Η τεκμαρτή δαπάνη για τα σκάφη μειώνεται βάσει της ηλικίας τους κατά 15% για αυτά άνω των 5 χρόνων μέχρι 10 χρόνων και κατά 30% για σκάφη άνω των 10 χρόνων.

Η επόμενη μεταρρύθμιση θα μειώσει κατά 30% την τεκμαρτή δαπάνη και για τα νεότερα σκάφη, προκειμένου να υποστηριχθεί η ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης.

Η πρόβλεψη διατηρεί ότι οι ετήσιες τεκμαρτές δαπάνες μειώνονται κατά 50% για ιστιοφόρα και για σκάφη που κατασκευάζονται στην Ελλάδα από ξύλο, όπως «τρεχαντήρια», «βαρκαλάδες», «πέραμα», «τσερνίκια» και «λίμπερτυ», που ανήκουν στην ελληνική ναυτική παράδοση.

Διαβάστε ακόμη

Pop Mart: Βουτιά 8,9% για τη μετοχή – Εξασθενεί η ζήτηση για τις δημοφιλείς κούκλες Labubu

Μιχάλης Λάμπρου: Η ίδρυση ιδιωτικών ναυτικών σχολών είναι ο μόνος δρόμος για την ενίσχυση της ελληνικής ναυτοσύνης

Πράσινο τιμολόγιο ρεύματος: Γιατί μειώθηκαν οι τιμές του τον Σεπτέμβριο

Για περισσότερες ειδήσεις μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο Θέμα

Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...