Αναδρομικά ενεργοποιούνται -μέχρι και πέντε χρόνια πίσω- πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν έως 30.000 ευρώ για ιδιοκτήτες οχημάτων. Αυτοί οι ιδιοκτήτες δήλωσαν ηλεκτρονικά ότι τα οχήματά τους είναι σε ακινησία, ωστόσο η εφορία διαθέτει στοιχεία που αποδεικνύουν ότι τα μετακινούσαν ή ότι δεν είχαν αφαιρεθεί οι πινακίδες τους.
Πριν από την επιβολή των κυρώσεων, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα στείλει κλήσεις σε απολογία. Οι ιδιοκτήτες θα χρειαστεί να αποδείξουν πώς ένα δήθεν ακίνητο όχημα δέχθηκε κλήσεις για παραβάσεις ή ενεπλάκη σε ατυχήματα, καθώς και γιατί βρέθηκε σε άλλο σημείο από αυτό που δηλώθηκε ότι θα σταθμεύει. Επίσης, θα πρέπει να αιτιολογήσουν τυχόν κλοπές των πινακίδων που θα έπρεπε να έχουν αφαιρεθεί για φύλαξη στο σπίτι.
Η διαδικασία αυτή αρχίζει με νέα εντολή από τον διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή. Η αποστολή προσκλήσεων και η επιβολή προστίμων από 10.000 έως 30.000 ευρώ θα ισχύουν αναδρομικά για παραβάσεις από τον Δεκέμβριο του 2020 έως σήμερα.
Ορισμένες παραβάσεις που ενδυναμώνουν αυτή τη διαδικασία είναι:
Η διαδικασία επιβολής προστίμων ξεκινά όταν η ΑΑΔΕ λαμβάνει επίσημα έγγραφα από άλλες δημόσιες υπηρεσίες που πιστοποιούν την παράβαση, όπως κλήσεις για τροχαίες παραβάσεις ή δηλώσεις κλοπής.
Στη συνέχεια, οι ιδιοκτήτες ενημερώνονται με κλήση ακρόασης, που περιλαμβάνει:
Οι ιδιοκτήτες έχουν 10 ημέρες από την κοινοποίηση για να υποβάλουν αντιρρήσεις, είτε αυτοπροσώπως είτε ηλεκτρονικά (μέσω myCAR ή email). Εάν οι εξηγήσεις είναι αποδεκτές, η διαδικασία αρχειοθετείται. Αν όχι, ή αν δεν υποβληθεί αίτηση εντός της προθεσμίας, εκδίδεται το σχετικό πρόστιμο.
Σε περίπτωση διαπίστωσης παράβασης, ισχύουν οι εξής κυρώσεις:
Αν τα τέλη κυκλοφορίας του συγκεκριμένου έτους έχουν ήδη πληρωθεί, θα επιβληθεί μόνο το διοικητικό πρόστιμο των 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας, το πρόστιμο αφορά τον ιδιοκτήτη που υπέβαλε την αίτηση για την ακινησία του οχήματος.
Αν ο ίδιος ιδιοκτήτης διαπράξει την ίδια παράβαση με το ίδιο όχημα εντός πενταετίας από την προηγούμενη κύρωση (δηλαδή από 4 Δεκεμβρίου 2020 και μετά):
Οι παραπάνω ποινές επιβάλλονται ξεχωριστά για κάθε παράβαση που εντοπίζεται. Αν δηλαδή κάποιος έχει παραβεί το νόμο το 2021 και το 2023, θα πληρώσει 10.000 ευρώ για την πρώτη και 30.000 ευρώ για τη δεύτερη (υποτροπή), συνολικά πάνω από 40.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των προστίμων για τα τέλη κυκλοφορίας που δεν καταβλήθηκαν.
Για να αποφύγουν τις συνέπειες, οι ιδιοκτήτες που κάνουν ηλεκτρονικά δήλωση ακινησίας μέσω της πλατφόρμας myCAR χωρίς να έχουν παραδώσει τις πινακίδες, θα πρέπει:
Διαβάστε επίσης
Στο μικροσκόπιο της ΡΑΑΕΥ το νέο σκηνικό στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας- Εγκλωβισμένοι στα πράσινα τιμολόγια 3 εκατ. καταναλωτές
Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που στέλνει νανοδορυφόρο στο διάστημα
Με προεδρικό διάταγμα ο Τραμπ αποκαθιστά τους δασμούς στον χρυσό μετά το σοκ στις αγορές (γράφημα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο Θέμα