
Η Β’ Φάση του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής ξεκινάει, όπως ανακοινώθηκε από την ΑΑΔΕ. Αυτή η νέα ψηφιακή πλατφόρμα θα εκσυγχρονίσει πλήρως τη διαδικασία διακίνησης αποθεμάτων ανά τη χώρα, προσφέροντας μια σύγχρονη και διαφανή προσέγγιση.
Το καινούργιο σύστημα αντικαθιστά πλήρως την παραδοσιακή έντυπη διαδικασία, δίνοντας στους χρήστες τη δυνατότητα να παρακολουθούν τα αποθέματα σε πραγματικό χρόνο, ενώ μειώνεται σημαντικά και το διοικητικό κόστος για τις επιχειρήσεις.
Η έναρξη της Β’ Φάσης του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής σηματοδοτεί ότι κάθε μεταφορά αποθεμάτων συνοδεύεται από έναν ειδικό QR Code, που λειτουργεί ως το ψηφιακό «διαβατήριο» του φορτίου. Η πλατφόρμα myDATA θα καταγράφει λεπτομερώς κάθε βήμα, από την αποθήκη του αποστολέα μέχρι την παράδοση στον τελικό προορισμό.
Το νέο σύστημα προσφέρει σημαντικά εργαλεία για την υποστήριξη των επιχειρήσεων και της εφοδιαστικής αλυσίδας, εξασφαλίζοντας απόλυτη διαφάνεια και αντιμετώπιση φαινομένων λαθρεμπορίας, ενώ αυτοματοποιεί τους ελέγχους.
• Real-time Παρακολούθηση: Άμεση ενημέρωση για την τοποθεσία και κατάσταση των αποθεμάτων (In Transit, Delivered, Completed, Rejected).
• Ψηφιακή Ασφάλεια: Μείωση λαθών και απωλειών μέσω της ηλεκτρονικής καταγραφής.
• Ταχύτητα στις Παραδόσεις: Ευκολία στις διαδικασίες ελέγχου με ένα απλό σκανάρισμα.
• “Group QR” Code: Ειδικός κωδικός για μεταφορικές εταιρείες, επιτρέποντας την ομαδοποίηση πολλαπλών δελτίων σε έναν QR code.
• Αντίστροφο Δελτίο Αποστολής: Ευκολία έκδοσης του Δελτίου Αποστολής από τους παραλήπτες στην περίπτωση συγκεκριμένων προϊόντων, όπως αγροτικά.
Η καινοτόμος διαδικασία αγκαλιάζει όλη την εφοδιαστική αλυσίδα:
• Προμηθευτές: Εύκολη έκδοση και παρακολούθηση αποστολών.
• Μεταφορικές Εταιρείες & 3PL: Απλοποιημένη ψηφιακή διαχείριση.
• Παραλήπτες: Άμεση και ασφαλής επιβεβαίωση της παραλαβής.
Η υποχρέωση για τη διαβίβαση δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA θα είναι προαιρετική μέχρι τις 30/4/2026. Από την 1/5/2026 η διαβίβαση θα είναι υποχρεωτική.
Αυτή η νέα λειτουργικότητα παρέχει στις επιχειρήσεις επαρκή χρόνο για:
• Προσαρμογές στα εμπορικά/λογιστικά προγράμματα.
• Εκπαίδευση προσωπικού και μετάβαση στο ψηφιακό περιβάλλον.
• Σημειώνεται ότι αύριο, 9/12, από τις 7:00 έως τις 7:30 π.μ., θα πραγματοποιηθεί προγραμματισμένη αναβάθμιση του συστήματος, κατά την οποία δεν θα είναι διαθέσιμα τα API των Παρόχων Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων και των ERP.
Για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση, η Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ είναι διαθέσιμη μέσω my1521:
• Τηλεφωνικά: Στο 1521 (χωρίς χρέωση) από 7:00 έως 20:00.
• Ψηφιακά: Στο my1521 (24/7), επιλέγοντας Θέματα Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων & myDATA.
Διαβάστε ακόμη
Κωνσταντίνος Κωστούλης: Ποιος είναι ο Αγρότης της Χρονιάς – Το δύσκολο παρόν και το πλάνο για τον πρωτογενή τομέα
Έρχεται ο «ΑΜΚΑ των σπιτιών»: Όλα τα σπίτια με δικό τους αριθμό από το 2026
Το παλιό εργοστάσιο Τεγόπουλου στη Ν. Φιλαδέλφεια μεταμορφώνεται με 80 σπίτια και επένδυση €20 εκατ. (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα.