Σήμερα, 24 Σεπτεμβρίου, ενεργοποιήθηκε η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τη διαδικασία των μετεγγραφών και των μετακινήσεων φοιτητών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026. Η συγκεκριμένη διαδικασία θα διαρκέσει μέχρι τις 2 Οκτωβρίου και ώρα 14:00, και απευθύνεται σε φοιτητές των ΑΕΙ και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών.
Φέτος, για πρώτη φορά, η διαδικασία υλοποιείται σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση αφορά τους φοιτητές που εισήχθησαν μέσω των Πανελληνίων εξετάσεων του Ιουνίου. Η δεύτερη φάση, που θα ακολουθήσει, θα αφορά τους φοιτητές που συμμετείχαν στις επαναληπτικές εξετάσεις το Σεπτέμβριο, καθώς και τους φοιτητές κυπριακής υπηκοότητας.
Ο στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι να ολοκληρωθούν οι μετεγγραφές προτού αρχίσουν τα μαθήματα, ώστε οι φοιτητές να μπορέσουν να ενταχθούν στα νέα τους τμήματα εγκαίρως.
### Ποιοι έχουν δικαίωμα μετεγγραφής
Δικαίωμα υποβολής αιτήσεων έχουν:
– Φοιτητές οι οποίοι επικαλούνται κοινωνικούς ή οικονομικούς λόγους που προσδιορίζονται από τα μόρια.
– Αδέλφια που σπουδάζουν σε διαφορετικές πόλεις.
– Φοιτητές που εισήχθησαν με το ειδικό ποσοστό 5% λόγω σοβαρών παθήσεων.
– Φοιτητές που ανήκουν στη Μουσουλμανική Μειονότητα της Θράκης.
– Τέκνα θυμάτων τρομοκρατίας ή στρατιωτικών/αστυνομικών που έχουν χάσει τη ζωή τους εν ώρα καθήκοντος.
### Διαδικασία και απαιτούμενα δικαιολογητικά
Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται μόνο μέσω της πλατφόρμας transfer.it.minedu.gov.gr. Οι φοιτητές χρειάζονται τα στοιχεία που έχουν εκδώσει οι Γραμματείες των τμημάτων τους, καθώς και το ΑΦΜ τους για την επιβεβαίωση της οικογενειακής κατάστασης.
Ανάλογα με την κατηγορία της μετεγγραφής, οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, όπως πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης, ιατρικά έγγραφα ή βεβαιώσεις σπουδών των αδελφών τους.
Τα αποτελέσματα των αιτήσεων αναμένονται άμεσα μετά την λήξη της προθεσμίας, με σκοπό να εξασφαλιστεί ότι οι φοιτητές που αλλάζουν τμήμα ή πόλη δεν θα χάσουν το εξάμηνό τους.