Την προσεχή Άνοιξη αναμένεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην κυκλοφορία το δεύτερο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65, που θα συνδέσει άμεσα την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία και την Εγνατία οδό.
Η συνολική διαδρομή του Ε65 ανέρχεται σε 182,1 χιλιόμετρα και αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα εθνικά έργα της χώρας, με προϋπολογισμό περίπου 1,4 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ο αυτοκινητόδρομος περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, καθώς και λωρίδα έκτακτης ανάγκης, και κατασκευάζεται εξολοκλήρου σε νέα χάραξη, ενισχύοντας τη σύνδεση Ανατολικής και Δυτικής Ελλάδας.
Με την ολοκλήρωση των νέων τμημάτων του Ε65 τον Απρίλιο του 2024, θα είναι προσβάσιμα 136 χιλιόμετρα ασφαλούς αυτοκινητόδρομου, που θα συνδέουν τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. με τον Α/Κ Καλαμπάκας, διευκολύνοντας την πρόσβαση σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς όπως Μετέωρα, Λίμνη Πλαστήρα, Καρπενήσι και Τρίκαλα. Αυτή η νέα υποδομή υπόσχεται να προσφέρει αναπτυξιακή ώθηση στη χώρα.
O τελευταίος τομέας του έργου, μήκους 46 χιλιομέτρων στο Βόρειο τμήμα, κατασκευάζεται από την εταιρεία ΤΕΡΝΑ, ξεκινώντας από τον Α/Κ Καλαμπάκας και φτάνοντας έως την Εγνατία οδό κοντά στους Γρεβενά. Η κατασκευή υποστηρίζεται από δύο κεντρικές και δύο βοηθητικές εγκαταστάσεις, με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα.
Η τρέχουσα πρόοδος της κατασκευής του Βόρειου τμήματος ανέρχεται στο 72,77% με αναλυτικά στοιχεία όπως εξής:
– Σήραγγες: 98,47%
– Γέφυρες: 95,87%
– Ασφαλτικά: 44,87%
– Χωματουργικά: 85,33%
### Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βόρειου Τμήματος:
– Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
– Δίδυμες σήραγγες (στο 176ο χλμ) και σήραγγα μονού κλάδου (στο 137ο χλμ)
– Τεχνικά Cut & Cover (στο 137ο και 138ο χλμ)
– 23 γέφυρες
– 14 άνω και 40 κάτω διαβάσεις
– 3 αμφίπλευροι χώροι στάθμευσης και ανάπαυσης
– 89 κιβωτοειδείς οχετοί και διαβάσεις πανίδας
– 6 ανισόπεδοι κόμβοι
– 2 σταθμοί εξυπηρέτησης
– 1 μετωπικός και 2 πλευρικοί σταθμοί διοδίων
– Κέντρα ελέγχου και συντήρησης
Πριν από λίγες ημέρες, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Δήμας, επιθεώρησε την πρόοδο των εργασιών. Στις δηλώσεις του υπογράμμισε ότι το «έργο προχωρά με πολύ καλό ρυθμό και κάποια ζητήματα που είχαν ανακύψει, αντιμετωπίστηκαν. Η αρχαιολογική υπηρεσία έχει ολοκληρώσει τις ανασκαφές και τις παρέδωσε πριν λίγες μέρες, οπότε είμαστε αισιόδοξοι ότι θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα – καιρού επιτρέποντος φυσικά – και το δεύτερο τρίμηνο του 2026 θα παραδοθεί στην κυκλοφορία. Είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός αυτοκινητόδρομος που εξυπηρετεί τη Στερεά Ελλάδα, τη Θεσσαλία, τη Δυτική Μακεδονία, καθώς και πολλές άλλες περιοχές, ενισχύοντας την οδική ασφάλεια, μειώνοντας δραστικά τους χρόνους μετακίνησης και προσφέροντας νέες δυνατότητες στην τοπική οικονομία, στον τουρισμό και στην καθημερινότητα των πολιτών».