Ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών επιβεβαιώνει τη δυναμική του προσφέροντας σημαντική στήριξη στη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους. Μέχρι τα τέλη Ιουλίου, οι ρυθμίσεις είχαν φτάσει τις 40.515, συνοδευόμενες από αρχικές οφειλές που ανέρχονται σε 13,25 δισ. ευρώ.
Η ροή των αιτήσεων δεν έχει υποχωρήσει ακόμη και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, με 6.500 νέα αιτήματα και 4.600 υποβολές μόνο το μήνα Ιούλιο. Μάλιστα, τον ίδιο μήνα πραγματοποιήθηκαν 1.949 νέες ρυθμίσεις, με συνολικές αρχικές οφειλές που αγγίζουν τα 540 εκατ. ευρώ, υποδεικνύοντας την αυξανόμενη εμπιστοσύνη που επιδεικνύουν οι πολίτες.
Η σαφής αύξηση των ρυθμίσεων συνδέεται με τις νέες ρυθμίσεις του Εξωδικαστικού που ισχύουν από την 1η Μαΐου 2025. Αυτές οι αλλαγές επέτρεψαν σε περισσότερους πολίτες και επιχειρήσεις να ρυθμίσουν τα χρέη τους με πιο δίκαιους και βιώσιμους όρους. Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, αναφερόμενος στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, δήλωσε:
«Ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός είναι ένα εργαλείο που εξελίσσουμε συνεχώς. Η θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής συμμετοχής των πιστωτών και η διεύρυνση της περιμέτρου των οφειλετών ώστε να καλύπτεται και η μεσαία τάξη, αποδίδουν ήδη καρπούς: Μέσα στους τρεις πρώτους μήνες εφαρμογής του νέου πλαισίου καταγράψαμε αύξηση 30% στις επιτυχείς ρυθμίσεις σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Με σχέδιο και μεθοδικότητα, διασφαλίζουμε ότι περισσότερα νοικοκυριά και επιχειρήσεις έχουν πρόσβαση σε ρυθμίσεις που στηρίζουν την κοινωνία και ενισχύουν την οικονομία».
Τα δεδομένα του Ιουλίου αποδεικνύουν την προσοχή που δίνεται στις ευάλωτες ομάδες, καθώς καταγράφηκαν 314 νέες επιτυχείς ρυθμίσεις για αυτές, με 283 να αφορούν οικονομικά ευάλωτους και 31 άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ). Επίσης, 263 οφειλέτες επωφελήθηκαν από το μέτρο της προκαταβολής για την αναστολή πλειστηριασμών, διασφαλίζοντας την περιουσία τους.
Σημαντικά είναι και τα αποτελέσματα από τις διμερείς ρυθμίσεις με τους τέσσερις μεγαλύτερους χρηματοδοτικούς οργανισμούς (Intrum, Cepal, doValue, QQuant). Τον Ιούνιο ρυθμίστηκαν οφειλές ύψους 514 εκατ. ευρώ για 6.500 οφειλέτες, με το 37% αυτών να σχετίζονται με στεγαστικά δάνεια.
Μέχρι τα τέλη Ιουλίου, πραγματοποιήθηκαν περίπου 30.500 εξυπηρετήσεις πολιτών μέσω της πλατφόρμας myEGDIXlive, με μέσο όρο 4.300 ραντεβού μηνιαίως. Το 75% αυτών αφορούσε υποθέσεις του Εξωδικαστικού Μηχανισμού, καταδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα των ψηφιακών υπηρεσιών.
Υπενθυμίζεται ότι για την καλύτερη αξιοποίηση των εργαλείων ρύθμισης χρεών, η Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους προσφέρει πανελλαδικές υπηρεσίες μέσω βιντεοκλήσεων ή τηλεφώνου, κατόπιν ραντεβού. Πληροφορίες είναι διαθέσιμες μέσω της πλατφόρμας: (https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/ex-apostaseos-exuperetese-politon/exuperetese-me-telediaskepse-kai-telephonike-epikoinonia-apo-ten-eidike-grammateia-diakheirises-idiotikou-khreous-egdikh) ή τηλεφωνικά στο 213.212.5730.
Τα συνολικά αποτελέσματα επιβεβαιώνουν ότι ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός είναι θεμέλιος πυλώνας υποστήριξης των οφειλετών, συνδυάζοντας αποτελεσματικότητα, κοινωνική ευαισθησία και καινοτόμα εργαλεία εξυπηρέτησης για την διαχείριση του ιδιωτικού χρέους.
Διαβάστε ακόμη
Συναγερμός στην TSMC για παραβίαση εμπορικών μυστικών – Σε εξέλιξη έρευνες για τα τσιπ νέας γενιάς
Δυναμική ανανέωση στόλου για την ΤΕΝ – Πωλήσεις τριών παλαιών δεξαμενόπλοιων και παραγγελία δύο υπερσύγχρονων VLCC (pic)
DBRS: Ανθεκτικές και ισχυρές οι ελληνικές τράπεζες – Ξεπέρασαν τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στα stress tests της EBA (γραφήματα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα.