Η ΑΑΔΕ ανακοινώνει την επέκταση της ψηφιακής διαδικασίας για τη διακοπή εργασιών, η οποία τώρα ολοκληρώνεται ταχύτερα και με λιγότερη γραφειοκρατία. Αυτή η εξέλιξη σηματοδοτεί το τέλος των ουρών ταλαιπωρίας για τους φορολογουμένους που επιθυμούν να κλείσουν τα βιβλία τους, καθώς η διαδικασία γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά. Ήδη έχουν υποβληθεί πάνω από 40.000 αιτήσεις μέσω της πλατφόρμας, εκ των οποίων οι 35.000 έχουν ολοκληρωθεί μέσω της αυτοματοποιημένης διαδικασίας.
Η διαδικασία είναι εύκολη και γρήγορη. Ο επαγγελματίας υποβάλλει ψηφιακά τη δήλωση διακοπής και το σύστημα της ΑΑΔΕ ελέγχει την πληρότητα των απαιτούμενων στοιχείων. Εφόσον δεν υπάρχουν εκκρεμότητες, η «Βεβαίωση Διακοπής Εργασιών» εκδίδεται αμέσως, χωρίς να απαιτείται τίποτα περισσότερο από τον φορολογούμενο.
Η διαδικασία ολοκληρώνεται αυτόματα, χωρίς πρόσθετες ενέργειες, στις παρακάτω περιπτώσεις:
Επιπλέον, η νέα ρύθμιση αποσυνδέει την ημερομηνία αυτοπαράδοσης οχημάτων από τη διακοπή εργασιών, καθώς και το πιστωτικό υπόλοιπο ΦΠΑ από την ολοκλήρωση της διαδικασίας, επιταχύνοντας ακόμα περισσότερο τις διαδικασίες.
Υπάρχει ειδική πρόβλεψη για δηλώσεις διακοπής που υποβάλλονται εκπρόθεσμα μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου 2025, οι οποίες απαλλάσσονται από πρόστιμο εφόσον:
Για έγκυρη διακοπή εργασιών, είναι αναγκαίο να πληρούνται οι εξής προϋποθέσεις:
Η πλατφόρμα για τη διακοπή εργασιών είναι διαθέσιμη στην ψηφιακή πύλη myAADE, μέσω της διαδρομής: Μητρώο και Επικοινωνία > Αλλαγή Στοιχείων Μητρώου > Διακοπή Εργασιών Επιχείρησης.
Διαβάστε επίσης
Καύσιμα: Νέος «πράσινος» φόρος το 2027 – Καπέλο 12 λεπτά ανά λίτρο στο ντίζελ – Επιβάρυνση 800 εκατ. ευρώ για τους καταναλωτές
Προς συμφωνία ΕΕ–ΗΠΑ με αντάλλαγμα επενδύσεις – Τα σενάρια που βρίσκονται στο τραπέζι (γραφήματα)
Προειδοποίηση BofA: Το ράλι του S&P 500 πλησιάζει επικίνδυνα σε «σήμα πώλησης»
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο Θέμα