free counter Δημόσια Υπηρεσία: Το 65% των πολιτών προτιμά τη ψηφιακή επικοινωνία | Briefly.gr

Δημόσια Υπηρεσία: Το 65% των πολιτών προτιμά τη ψηφιακή επικοινωνία

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ8 Δεκεμβρίου, 2025

Μια νέα μελέτη του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ) πραγματοποιεί μια εις βάθος ανάλυση 20 επιλεγμένων υπηρεσιών της ηλεκτρονικής πλατφόρμας gov.gr. Η έρευνα, που υλοποιήθηκε με μια καινοτόμο προσέγγιση, συνδυάζει ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια, αναδεικνύοντας τη θετική επίδραση της ψηφιοποίησης στη διευκόλυνση διαδικασιών, καθώς και στην εξοικονόμηση χρόνου και πόρων για πολίτες, επιχειρήσεις και δημόσιο τομέα. Επιπλέον, οι περιβαλλοντικές ωφέλειες αυτής της μετάβασης είναι επίσης αξιοσημείωτες.

Οι 20 αυτές υπηρεσίες εκτείνονται σε οκτώ βασικές κατηγορίες του gov.gr και διαχειρίζονται περίπου 14 εκατομμύρια αιτήματα ετησίως. Η επιλογή τους βασίζεται σε κριτήρια όπως η επισκεψιμότητα, η συχνότητα χρήσης και η επίδραση στη ψηφιακή διακυβέρνηση, όπως αποτυπώνεται στους διεθνείς δείκτες eGovernment benchmark.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η ψηφιοποίηση αυτή έχει καταφέρει να επιφέρει ετήσια εξοικονόμηση της τάξεως των 312 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ ο χρόνος ολοκλήρωσης των διαδικασιών μειώνεται δραστικά – κατά 88% για φυσικά και νομικά πρόσωπα και κατά 97% για τη δημόσια διοίκηση. Τα περιβαλλοντικά οφέλη περιλαμβάνουν μείωση εκπομπών CO2 κατά 33.000 τόνους και αποφυγή 19,1 εκατομμυρίων μετακινήσεων ανά έτος.

Οι υπηρεσίες που προσφέρουν τη μεγαλύτερη οικονομική ωφέλεια περιλαμβάνουν τη μεταβίβαση ακινήτου, την πιστοποίηση αναπηρίας στο ΚΕΠΑ και την παροχή ηλεκτρονικών δικαστικών αποφάσεων.

Υψηλή ικανοποίηση χρηστών

Η ποιοτική ανάλυση αποκάλυψε ότι το 76% των χρηστών είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένο από τις εμφανιζόμενες υπηρεσίες. Τα υψηλότερα ποσοστά ικανοποίησης καταγράφηκαν για τα πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης (84%), την καταβολή εξόδων κηδείας (81%) καθώς και τη βεβαίωση μόνιμης κατοικίας (81%). Οι κύριοι παράγοντες που ενίσχυσαν την θετική αξιολόγηση ήταν η ευχρηστία μέσω υπολογιστή (79%), η αποφυγή μετακινήσεων (77%) και η συνολική αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών (77%). Επιπλέον, το gov.gr εξελίσσεται σε αγαπημένο κανάλι επικοινωνίας με τη δημόσια διοίκηση, με ποσοστό προτίμησης 65%, ακολουθούμενο από ιστοσελίδες και εφαρμογές φορέων (13%) και τα ΚΕΠ (12%).

Οι χρήστες προτείνουν βελτιώσεις, ζητώντας τη μείωση των απαιτούμενων δικαιολογητικών (37%) και την προσυμπλήρωση πληροφοριών για την πορεία των αιτημάτων (36%). Μία από τις κύριες προτάσεις τους είναι η ενσωμάτωση περισσότερων ηλεκτρονικών υπηρεσιών στο gov.gr.

Δημοφιλείς υπηρεσίες με την υψηλότερη βαθμολογία

Σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνας του ΕΚΤ, οι υπηρεσίες που ξεχώρισαν σε χρήση και αξιολόγηση περιλαμβάνουν:

  • Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης (3,2 εκατ. χρήσεις ετησίως)
  • Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου (γνήσιο υπογραφής) (2 εκατ. χρήσεις ετησίως)
  • Know Your Customer (5,2 εκατ. χρήσεις ετησίως)
  • Έκδοση Δελτίου Ανεργίας (1 εκατ. χρήσεις ετησίως).

Διαβαστε επισης.

Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...