free counter Οι προκλήσεις του Χάρη Δούκα στον Δήμο Αθηναίων: «Διεκδικώ χωρίς οδηγό» | Briefly.gr

Οι προκλήσεις του Χάρη Δούκα στον Δήμο Αθηναίων: «Διεκδικώ χωρίς οδηγό»

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ24 Νοεμβρίου, 2025

Ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, παρουσίασε κρίσιμα ζητήματα τονίζοντας τις καθυστερήσεις στο έργο της Βασιλίσσης Όλγας, τα σχέδια για αναβάθμιση της δημοτικής συγκοινωνίας, καθώς και τις παρεμβάσεις για την κυκλοφοριακή συμφόρηση και την πρόθεση μείωσης της θερμοκρασίας στο κέντρο, κατά τη διάρκεια της τελευταίας του συμμετοχής στην εκπομπή «Press Talk» του ΕΡΤnews με τον Απόστολο Μαγγηριάδη. Ο Δούκας ανέλυσε τις προκλήσεις που αντιμετώπισε κατά την πρώτη διετία της θητείας του, εστιάζοντας σε ζητήματα υποδομών και φυσικού περιβάλλοντος.

Αρχές της νέας διοίκησης – «Ξεκίνησα χωρίς handbook»

Ο δήμαρχος αναφέρθηκε στην προσωπική του πορεία, σημειώνοντας ότι η μετάβαση από τον ακαδημαϊκό τομέα στην πολιτική είναι μια πρόκληση. «Αν και ήμουν καθηγητής στο Πολυτεχνείο, δεν ήμουν αυτοδιοικητικό στέλεχος, και δεν είχα κάποιο εγχειρίδιο για να με καθοδηγήσει. Ξεκίνησα σχεδόν από το μηδέν, με ταχύτητα και αποφασιστικότητα», δήλωσε, επισημαίνοντας την προοπτική μιας «επιθετικής αρχικής κατάστασης».

Αναφερόμενος στις υποδομές της πόλης, ανέφερε ότι είχε την απαίτηση να παραλάβει τις ίδιες δομές της προηγούμενης διοίκησης, αλλά διαπίστωσε ότι ο αναπτυξιακός φορέας που διαθέτει η πόλη παρουσιάζει ελλείψεις.

Βασιλίσσης Όλγας – «Η καθυστέρηση πλέον είναι πολιτική, όχι τεχνική»

Για την προγραμματισμένη ανάπλαση της Βασιλίσσης Όλγας, ο Δούκας διατύπωσε την ανησυχία του για την καθυστέρηση των έργων. «Από το 2020 μέχρι τώρα, μισό χιλιόμετρο παραμένει κλειστό και το κόστος πλησιάζει τα 6 εκατομμύρια ευρώ», τόνισε, αναφερόμενος σε επανειλημμένες υποσχέσεις ολοκλήρωσης που δεν έχουν εκπληρωθεί. Επίσης, εξήγησε ότι το 95% του έργου έχει ολοκληρωθεί, επικεντρώνοντας την προσοχή στο υπόλοιπο τμήμα που σχετίζεται με τις υποδομές του τραμ, και πρόσθεσε πως καθυστέρηση θα προξενήσει σοβαρά προβλήματα, καθώς το έργο αυτό χρηματοδοτείται με υψηλό κόστος.

Προβλέπει επίσης ότι η ολοκλήρωση του έργου θα συμβάλει μείωση της κυκλοφορίας στο κέντρο κατά περίπου 20%.

Κυκλοφοριακό – «Χρειαζόμαστε περισσότερες συγκοινωνίες και νέα δημοτική γραμμή»

Ο Δούκας εστίασε σε αναγκαίες δράσεις για την αναβάθμιση της κυκλοφορίας στην Αθήνα. «Πριν από όλα, είναι απαραίτητο να έχουμε περισσότερες συγκοινωνίες», δήλωσε, παραθέτοντας πρωτοβουλίες για την απόκτηση νέων ηλεκτρικών και λεωφορείων φυσικού αερίου, καθώς και την αύξηση των συρμών του μετρό.

Έκανε γνωστό ότι υπάρχει έλλειψη συγκοινωνιακών συνδέσεων μεταξύ των γειτονιών και του κέντρου, με αποτέλεσμα ο Δήμος να προγραμματίσει έξι νέες δημοτικές γραμμές, για τις οποίες έχει ολοκληρωθεί διαβούλευση με τις τοπικές κοινότητες και αναμένεται τώρα η έγκριση από τις αρμόδιες αρχές.

Ο δήμαρχος υπογράμμισε ότι το πιλοτικό πρόγραμμα θα είναι δωρεάν κατά τον πρώτο χρόνο, με χρηματοδότηση από τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις, και ότι στόχος είναι η πλήρης υλοποίηση μέχρι τις αρχές του 2027, με συνολικό προϋπολογισμό περίπου 7 εκατομμυρίων ευρώ.

Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...