
Η πρόθεση των Ελλήνων καταναλωτών να πραγματοποιήσουν αγορές κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου του 2025 έχει σημειώσει μια ελαφρά αύξηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία από τη σημαντική έρευνα της ΕΥ Ελλάδος σε συνεργασία με την MRB και την Choose Communications, πρόκειται για τον «EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025», τα αποτελέσματα της οποίας θα παρουσιαστούν με πλήρη μορφή τον Δεκέμβριο.
Το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να επενδύσουν περισσότερα χρήματα στις αγορές τους εκτινάχθηκε από 4% πέρσι στο 13%, με ιδιαίτερη αύξηση μεταξύ των νέων ηλικίας 18-29 ετών, όπου φτάνει το 26%. Παράλληλα, οι περισσότεροι ερωτηθέντες (59%) σχεδιάζουν να κρατήσουν το προϋπολογισμό τους στα ίδια επίπεδα με πέρσι κατά τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Αντίθετα, το ποσοστό των καταναλωτών που προγραμματίζουν να ξοδέψουν λιγότερα έχει σημειώσει μείωση στο 24% από 36% πέρσι, ενώ μόλις το 3% αναφέρει ότι δεν σκοπεύει να κάνει αγορές.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι καταναλωτές φαίνεται πως προσανατολίζονται κυρίως σε τρόφιμα και ποτά, με το 61% του δείγματος να δηλώνει ότι θα τα αγοράσει, ενώ ακολουθούν ρούχα και αξεσουάρ με 58%. Οι εμπειρίες, όπως φαγητό έξω και συναυλίες, αποτελούν προτεραιότητα μόνο για το 35% των συμμετεχόντων και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας μόλις για το 32%. Μόνον το 28% σκέφτεται να επενδύσει σε ηλεκτρονικές συσκευές κατά την εορταστική περίοδο, ενώ κατά τη διάρκεια των Black Friday και Cyber Monday, το ποσοστό αυτό ήταν 68%.
Η τιμή εξακολουθεί να είναι το κυριότερο κριτήριο κατά τις αγορές για σχεδόν 9 στους 10 καταναλωτές (90%, με πτώση από 95% πέρσι), ενώ η ποιότητα του προϊόντος έχει επίσης κομβικό ρόλο, με 64% να την θεωρούν σημαντική. Ωστόσο, το ενδιαφέρον για προσφορές μειώθηκε από 55% σε 44%, ενώ η αξία της μάρκας κερδίζει έδαφος, αφού το 25% θεωρεί τη μάρκα σημαντική, αντί για 17% πέρσι.
Στις φετινές γιορτές, το 53% των καταναλωτών σκοπεύει να περάσει τον χρόνο του στο σπίτι με την οικογένεια ή τους φίλους του. Συγχρόνως, το 41% ανέφερε ότι θα αγοράσει δώρα για αγαπημένα πρόσωπα, ενώ η συντριπτική πλειονότητα εκφράζει έναν προσανατολισμό προς την αποφυγή σπατάλης, καθώς το 32% δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να μην μαγειρέψει περισσότερα από όσα χρειάζονται.
Ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και επικεφαλής του τομέα λιανεμπορίου στην Ανατολική Ευρώπη, ανέφερε: «Σε ένα περιβάλλον επίμονου πληθωρισμού, οι καταναλωτές φαίνεται πως θα κινηθούν οριακά πιο ζωηρά στις εορταστικές τους αγορές, σε σχέση με πέρυσι. Η τιμή παραμένει βασικό κριτήριο, ενώ σχεδιάζουν να ξοδέψουν κυρίως σε είδη πρώτης ανάγκης, αποφεύγοντας υπερβολικές δαπάνες. Τα ευρήματα αυτά μας επιτρέπουν να είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι για την κίνηση του λιανεμπορίου κατά τη φετινή εορταστική περίοδο.»
Διαβάστε ακόμη:
Μητσοτάκης σε Τασούλα: Από παρακολούθημα, πρωταγωνιστής η Ελλάδα στον τομέα της ενέργειας (pics)
Morgan Stanley για Metlen – Aluminium Dunkerque: Πώς ένα πιθανό deal αλλάζει το παιχνίδι στο ευρωπαϊκό αλουμίνιο
Πλειστηριασμοί: Ποια ακίνητα- «φιλέτα» σε βόρεια προάστια και Μύκονο βγαίνουν αυτή την εβδομάδα (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα