
Ένας Ιάπωνας άνεργος κατάφερε να εκμεταλλευτεί τις αδυναμίες ενός συστήματος delivery για περισσότερα από δύο χρόνια, καταγράφοντας πάνω από 1.000 δωρεάν γεύματα. Ο Takuya Higashimoto, ο οποίος έμεινε χωρίς εργασία για αρκετό καιρό, ανακάλυψε ένα κενό στα συστήματα ακυρώσεων της Demae-can, της δημοφιλέστερης πλατφόρμας φαγητού στη χώρα.
Ο Higashimoto, χρησιμοποιώντας 124 διαφορετικούς λογαριασμούς, πολλούς από τους οποίους είχαν ψεύτικα στοιχεία, παραλάμβανε το φαγητό και αμέσως υποδείκνυε ότι δεν το είχε παραλάβει, εξασφαλίζοντας έτσι επιστροφές χρημάτων για κάθε παραγγελία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η συνολική απώλεια για την εταιρεία ανήλθε σε πάνω από 3,7 εκατομμύρια γιεν (περίπου 24.000 δολάρια), και οι παραγγελίες περιλάμβαναν ποικιλία εδεσμάτων, από παγωτά μέχρι τηγανητό κοτόπουλο. “Στην αρχή το δοκίμασα απλώς για πλάκα. Μετά, δεν μπορούσα να σταματήσω αφού έβλεπα ότι έπιανε τόπο”, φέρεται να δήλωσε στους αστυνομικούς.
Το σχέδιο του 38χρονου ήταν πολύ καλά μελετημένο. Χρησιμοποίησε προπληρωμένες κάρτες και έφτιαχνε νέο λογαριασμό κάθε λίγες ημέρες, ακυρώνοντας τη συνδρομή του πριν προλάβει η πλατφόρμα να εντοπίσει την απάτη.
Η σύλληψή του από την αστυνομία της Ναγκόγια πραγματοποιήθηκε αυτόν τον μήνα, κατόπιν μιας εκτεταμένης έρευνας. Μετά την αποκάλυψη της ιστορίας, η Demae-can ανακοίνωσε νέα μέτρα, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος ειδοποιήσεων, ώστε να εντοπίζει ύποπτη συμπεριφορά και να μειώνει την πιθανότητα ανάλογων περιπτώσεων στο μέλλον.
Παρότι ο Higashimoto υποστήριξε ότι “απλώς δοκίμαζε την τύχη του”, η συγκεκριμένη υπόθεση έχει ανοίξει ευρύτερες συζητήσεις στην Ιαπωνία σχετικά με την ασφάλεια των εφαρμογών παράδοσης και τα όρια της ηλεκτρονικής απάτης.