Από σήμερα, με τη συμμετοχή πολλών σούπερ μάρκετ και προμηθευτών, ενεργοποιείται η νέα πρωτοβουλία μείωσης τιμών που προωθεί το Υπουργείο Ανάπτυξης, με την προσφορά πάνω από 2.000 κωδικών προϊόντων. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε το υπουργείο, η αναμενόμενη μεσοσταθμική μείωση τιμών ανέρχεται στο 8%, με την πρωτοβουλία να αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι τα τέλη της χρονιάς, συγκεκριμένα μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2025.
Κατά τη διάρκεια συνάντησης του Υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, με τον Γενικό Διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολο Πεταλά, ο τελευταίος γνωστοποίησε ότι η συμμετοχή των εταιρειών στο πρόγραμμα υπερβαίνει τις 2.000 κωδικούς, ξεπερνώντας κατά πολύ τον αρχικό στόχο.
Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά τη λίστα με τους κωδικούς
Ο Υπουργός δήλωσε: «Μέσα σε ένα δύσκολο παγκόσμιο περιβάλλον, δίνουμε συνεχή μάχη σε ό,τι περνά από το χέρι μας, για τη συγκράτηση των τιμών, ιδιαίτερα στα βασικά είδη διαβίωσης. Στοχεύουμε στην διασφάλιση υγιούς ανταγωνισμού και ταυτόχρονα πιέζουμε την αγορά με κάθε νόμιμο τρόπο να μειώσει το μεσοσταθμικό της κέρδος, προς όφελος της κοινωνίας και ιδιαίτερα όσων δοκιμάζονται, μειώνοντας τις τιμές σε όσα προϊόντα αυτό είναι εφικτό.»
Η ανακοίνωση αφορά στις αλυσίδες λιανεμπορίου και στους προμηθευτές, που προσφέρουν μεσοσταθμική μείωση 8% σε πάνω από 2.000 κωδικούς σημαντικών προϊόντων. Αυτή η πρωτοβουλία κρίνεται θετική και απαραίτητη, με προοπτική για περαιτέρω εξέλιξη.
Οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ θα δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την πρωτοβουλία. Η κυβέρνηση δεσμεύεται για τη συνέχεια της προσπάθειας και σύντομα θα ξεκινήσει η διαβούλευση για την ίδρυση της Νέας Ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας του Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς, η οποία αναμένεται να ενισχύσει τον ελεγκτικό μηχανισμό και να αποσαφηνίσει το νομικό πλαίσιο για την καταναλωτική νομοθεσία.
Ο Απόστολος Πεταλάς τόνισε: «Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων που αποτελείται απ’ όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σε συνεργασία με ορισμένους προμηθευτές, ανταποκρίνονται στο κάλεσμα αυτό για τους καταναλωτές και ιδιαίτερα για τα ευάλωτα νοικοκυριά. Είναι μια συνεχής προσπάθεια της επιχειρηματικής κοινότητας, σε συνεργασία με την Πολιτεία και το Υπουργείο Ανάπτυξης, να προσφέρουμε προϊόντα σε άριστη ποιότητα και στην καλύτερη δυνατή τιμή.»
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία έρχεται σε μια στιγμή όπου ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ έχει δείξει σημάδια αποκλιμάκωσης, καθώς υποχώρησε στο 0,6% τον Σεπτέμβριο σε σύγκριση με 1,6% το Αύγουστο, σύμφωνα με τα δεδομένα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Χαρακτηριστική είναι η μείωση 0,76% στις τιμές των προϊόντων συγκριτικά με τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος πληθωρισμός στο οργανωμένο λιανεμπόριο ανήλθε στο +0,61%, υποδηλώνοντας πιέσεις με κατεύθυνση της αποκλιμάκωσης.
Οι μεγαλύτερες πτώσεις τιμών παρατηρούνται σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά (-5,63%), απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-5,4%), τρόφιμα παντοπωλείου (-5,18%) και άλλα είδη. Αυτές οι μειώσεις αποδίδονται στην αποκατάσταση των αγορών και σε πτώση των τιμών παραγωγού, ιδιαίτερα λόγω πρόσφατων ευνοϊκών καιρικών συνθηκών.
Αντιθέτως, οι σημαντικότερες αυξήσεις εμφανίζονται στα φρέσκα κρέατα (+10,18%), ζαχαρώδη και σοκολάτες (+9,88%) και γαλακτοκομικά προϊόντα (+4,26%), με τις ανατιμήσεις αυτές να συνδέονται με τις διεθνείς αγορές και τις συνθήκες που επικρατούν.
Διαβάστε ακόμη
Ψάχνουν σπίτια χωρίς κληρονόμους για να τα δώσουν σε ευάλωτους
Αυτά είναι τα μεγαλύτερα ελληνικά Facebook groups: Εκατομμύρια Έλληνες ακόλουθοι στα πιο δημοφιλή ψηφιακά καφενεία
ΟΠΕΚΕΠΕ τέλος: Η ΑΑΔΕ αναλαμβάνει τις αγροτικές επιδοτήσεις με έργο 8,8 εκατ. ευρώ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο Θέμα.