Στο επίκεντρο μιας παγκόσμιας ψυχολογικής φαινόμενης βρίσκεται το λεγόμενο “Mall World”, ένα σουρεαλιστικό όνειρο που μοιράζονται χιλιάδες άνθρωποι. Ένα μαγευτικό εμπορικό κέντρο γεμάτο όνειρα, το οποίο σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες περιγράφουν με παρόμοιο τρόπο, ανεξαρτήτως γεωγραφικής ή πολιτισμικής προέλευσης.
Η διαρκής συζήτηση γύρω από αυτό το φαινόμενο εντείνεται στα social media, όπως TikTok και Reddit. Ανθρώποι από διάφορες χώρες αναφέρουν τεράστια εμπορικά κέντρα με λαβυρινθώδεις σκάλες, σκοτεινές διαδρομές, και την αίσθηση ότι κάτι δεν πάει καλά.
Ορισμένοι χρήστες της πλατφόρμας χαρακτηρίζουν το Mall World ως ένα ατελείωτο εμπορικό κέντρο, γεμάτο εστιατόρια και σκάλες που φαίνονται ατέλειωτες. Άλλοι πάλι επισκέπτονται ολόκληρες πόλεις μέσα σε αυτόν τον κόσμο, που περιλαμβάνουν πολυκατοικίες, θεματικά πάρκα, και ίσως ακόμη και κρουαζιερόπλοια.
Η χρήστης του TikTok @tayelain υποδεικνύει ότι κάθε της όνειρο ξεκινά από τον δεύτερο όροφο, με μια σκάλα φαινομενικά χωρίς τέλος. Η σκέψη της για το πώς θα μεταφέρει ρούχα στον επάνω όροφο είναι μια λεπτομέρεια που εντυπωσιάζει, καθώς επαναλαμβάνεται σε πολλές άλλες αναφορές.
@tayelain Has anyone been to the same place? For those who haven’t heard of this, you should look into it so I don’t sound crazy🙃 #mallworlddream #luciddreams #mallworldapartment #fyp ♬ original sound – Taylor Waller
Η ειδικός στην ανάλυση των ονείρων, Layne Dalfen, δηλώνει ότι αυτές οι συγκλίνουσες εμπειρίες δεν είναι τυχαίες: “Κάθε όνειρο είναι μια εσωτερική συζήτηση για ζητήματα που μας απασχολούν.”
Καθώς εξετάζει τα κοινά στοιχεία των ονείρων, ρωτά εάν υπάρχει ένα κοινό “χώρος ύπνου”;
Μήπως το υποσυνείδητο είναι πιο συλλογικό απ’ ότι νομίζουμε;
Είναι το Mall World μια σύγχρονη μορφή ονειρικού μετα-χώρου;
Οι χρήστες που ανακάλυψαν το subreddit r/TheMallWorld ή το σχετικό Discord μοιράζονται ένα αίσθημα ανακούφισης και σύνδεσης. “Βρήκα άλλους 20.000 ανθρώπους που βλέπουν το ίδιο όνειρο. Δεν είμαι μόνη”, επισημαίνει η TikToker @phaley247.
Αν και οι επιστήμονες δεν έχουν ακόμα καταλήξει σε συγκεκριμένα συμπεράσματα, οι ειδικοί του ύπνου θεωρούν ότι ορισμένες έννοιες, όπως η συλλογική μνήμη, η κουλτούρα της κατανάλωσης, ή ακόμη και οι παιδικές μας εμπειρίες, πιθανόν να επηρεάζουν αυτές τις ονειρεμένες εμπειρίες, ιδιαίτερα για εκείνους που μεγάλωσαν τη δεκαετία του ’90.
Όπως επισημαίνει η Dalfen: “Ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί τα όνειρα για να επιλύσει προβλήματα. Ίσως όλοι μας αγωνιούμε με τους ίδιους φόβους.”
ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ