free counter Σημαντική μείωση τιμών σε 1.000 προϊόντα σούπερ μάρκετ – Ανακοινώσεις την επόμενη εβδομάδα | Briefly.gr

Σημαντική μείωση τιμών σε 1.000 προϊόντα σούπερ μάρκετ – Ανακοινώσεις την επόμενη εβδομάδα

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ12 Οκτωβρίου, 2025

Σύντομα, οι καταναλωτές θα διαπιστώσουν μειώσεις τιμών σε βασικά είδη που προμηθεύονται, σύμφωνα με τη νέα πρωτοβουλία του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκο.

Όπως αναφέρουν στοιχεία από το υπουργείο Ανάπτυξης, η ενημέρωση των σούπερ μάρκετ προχωρά ραγδαία, και την ερχόμενη εβδομάδα αναμένονται σχετικές ανακοινώσεις. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, οι κωδικοί προϊόντων που θα επηρεαστούν μπορεί να ξεπεράσουν τους 1000, με εκτιμώμενες μειώσεις τιμών από 5% έως 10%. Όπως έχει δηλώσει ο κ. Θεοδωρικάκος, “στόχος είναι η μείωση τιμών σε βασικά προϊόντα που αφορούν τη διατροφή, τη φροντίδα του σπιτιού και την ατομική υγιεινή να υπερβεί το 5% και να διαρκέσει όσο το δυνατόν περισσότερο”. Επίσης, επισημαίνει τη σημασία της τήρησης του κώδικα δεοντολογίας και τη συνέχιση των ελέγχων από τη ΔΙΜΕΑ, με επιβολή προστίμων όπου χρειάζεται.

Πτώση του πληθωρισμού τον Σεπτέμβριο

Σημαντική πτώση του πληθωρισμού καταγράφηκε στα σούπερ μάρκετ τον Σεπτέμβριο, ο οποίος διαμορφώθηκε στο 0,6% από 1,6% τον Αύγουστο, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Η έρευνα αποκάλυψε περιορισμένες αυξήσεις τιμών σε σημαντικά προϊόντα εντός του δωδεκαμήνου. Ειδικότερα, οι τιμές στα σούπερ μάρκετ σημείωσαν πτώση 0,76% τον Σεπτέμβριο του 2025 σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα. Επιπλέον, ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ έφτασε το +0,61% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2024, υποδεικνύοντας μια τάση προς σταδιακή αποκλιμάκωση.

Οι μεγαλύτερες πτώσεις τιμών τον Σεπτέμβριο του 2025 σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2024 καταγράφηκαν σε προϊόντα όπως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά (-5,63%), απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-5,4%), καθώς και τρόφιμα παντοπωλείου (-5,18%). Οι μειώσεις αυτές οφείλονται στην ομαλοποίηση της αγοράς και στις μεταβολές στις τιμές παραγωγού, με πιο χαρακτηριστική τη μείωση των τιμών στα λαχανικά, που ευνοήθηκαν από τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες.

Ανατιμήσεις τον Σεπτέμβριο του 2025 σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2024 παρατηρούνται στα φρέσκα κρέατα (+10,18%), στα γλυκά και μπισκότα (+9,88%), καθώς και σε προϊόντα πρωινού και ροφήματα (+6,06%). Η αύξηση τιμών στο κρέας αποδίδεται σε διεθνείς καθορισμένες αυξήσεις, ειδικότερα στο μοσχάρι, λόγω ανεπάρκειας στον στόλο των ζώων, ενώ οι ασθένειες κτηνιατρικής είχαν επίσης επιπτώσεις στην εγχώρια παραγωγή.

Η Ελλάδα έχει χαμηλότερο πληθωρισμό τροφίμων από την ΕΕ

Παράλληλα, το ΙΕΛΚΑ, εξετάζοντας τα στοιχεία της Eurostat, καταλήγει ότι ο πληθωρισμός τροφίμων στην Ελλάδα βρίσκεται στο 2,6%, βάση του εναρμονισμένου δείκτη για τον Αύγουστο 2025 σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Συγκριτικά, ο πληθωρισμός στην Ευρωπαϊκή Ένωση φτάνει το 3,9%, με την Ελλάδα να κατατάσσεται στην 4η θέση για τις χαμηλότερες τιμές στην Ένωση. Η Ρουμανία καταγράφει το υψηλότερο ποσοστό στο 9,1%, ενώ η Κύπρος καταγράφει αποπληθωρισμό -2,3%, αξιοποιώντας μηδενικό συντελεστή ΦΠΑ σε βασικά προϊόντα.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο Eurostat δείκτης καλύπτει όλες τις κατηγορίες πώλησης τροφίμων και ποτών, περιλαμβάνοντας και τα καταστήματα που δεν είναι σούπερ μάρκετ.

Αναφορικά με τις τιμές του νωπού κεφαλαίου, καταγράφεται 7,5% πληθωρισμός για νωπό κρέας και 15,7% για νωπό βόειο κρέας, με στοιχεία που υπερβαίνουν τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο (4,5% και 11,8% αντίστοιχα). Εντούτοις, η Ελλάδα βρίσκεται στη 10η θέση για το κρέας, με λιγότερη αύξηση από άλλες χώρες όπως η Γαλλία με 6% και η Ολλανδία που έχει παρουσιάσει 29,8% αύξηση.

Στους άλλους τομείς τροφίμων, η Ελλάδα παρουσιάζει χαμηλότερο πληθωρισμό από την ΕΕ στο ψωμί και τα δημητριακά (1,0% σε σύγκριση με 1,9%), στα γαλακτοκομικά (0,2% έναντι 4,6%), καθώς και ελαίων (-20,3% έναντι 6,0%). Αντίθετα, καταγράφει υψηλότερο για φρούτα (19,2% σε σύγκριση με 9,5%) και λαχανικά (0,4% έναντι 0,3%).

Σημαντική αύξηση τζίρου στα σούπερ μάρκετ

Η αγορά FMCG στα σούπερ μάρκετ είχε ανοδική πορεία κατά το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2025, σύμφωνα με στοιχεία της Circana, καταγράφοντας αύξηση 6,6% σε πωλήσεις, κυρίως λόγω των τροφίμων. Τα τυποποιημένα προϊόντα παρουσίασαν αύξηση 5,8%, ενώ τα χύμα προϊόντα σημείωσαν ακόμα υψηλότερη άνοδο 9,3%.

Η συνολική αξία αγοράς FMCG ανήλθε σε 9,087 δισ. ευρώ, σε σύγκριση με 8,524 δισ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά. Από αυτό το ποσό, 7,049 δισ. ευρώ προήλθαν από τυποποιημένα προϊόντα και 2,039 δισ. ευρώ από χύμα τρόφιμα, με τα τυποποιημένα να καλύπτουν το 77,6% του συνολικού τζίρου.

Η ιδιωτική ετικέτα (Private Label) συνέχισε να σημειώνει αύξηση 7,4%, κερδίζοντας μερίδιο αγοράς 27,1%, σε σύγκριση με +5,3% για τα επώνυμα προϊόντα. Συγκεκριμένα, το μερίδιο των PL στα τρόφιμα φτάνει το 27,7%, με 19,9% για είδη υγείας και 26,7% για οικιακή φροντίδα.

Όσον αφορά τις προωθητικές ενέργειες, το 24,3% των πωλήσεων του οκταμήνου προήλθε από προϊόντα σε έκπτωση, σημειώνοντας μείωση 1,1 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με πέρυσι.

Αναλυτικά, οι hypermarkets (άνω των 2.500 τ.μ.) σημείωσαν την μεγαλύτερη άνοδο με +7,2% αξία πωλήσεων, καλύπτοντας το 11,7% του συνολικού τζίρου, ακολουθούμενα από μικρότερα καταστήματα που κατέγραψαν +7,1% και 12,1% μερίδιο. Τα μεσαία καταστήματα (1.000-2.500 τ.μ.) προσέφεραν το 43,6% του τζίρου και παρουσίασαν +5,7% αύξηση, ενώ τα καταστήματα 400-1.000 τ.μ. με 32,7% συμμετοχή ενισχύθηκαν κατά +3,9%.

Αναφορικά με τον γεωγραφικό διαχωρισμό, οι Νησιά καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων (+10,0%), ακολουθούμενα από την Κρήτη (+7,7%) και την Πελοπόννησο (+6,7%), με συμμετοχή 9,3%, 7,4% και 8,3% αντίστοιχα στον συνολικό τζίρο. Η Αττική παραμένει η μεγαλύτερη αγορά με 41,4% του τζίρου, σημειώνοντας επίσης αύξηση 5,4%.

Διαβάστε ακόμα:

Προσωπικός Αριθμός: Πότε λήγει η προθεσμία για την έκδοση – Όσα πρέπει να γνωρίζετε

Έρχονται ραβασάκια σε χιλιάδες φορολογούμενους

Πώς μοιράζεται η πίτα των 15 δισ. στα σούπερ μάρκετ (πίνακες)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα.

Sidebar
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...