Η ανάγκη για την άρση της απαγόρευσης προσλήψεων στους δήμους έθεσε ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ. Αναφέροντας την κατάσταση που έχουν προκαλέσει έντονα καιρικά φαινόμενα, τόνισε ότι οι επείγουσες ανάγκες καθιστούν επιτακτική την προσλήψη προσωπικού, ενώ η ανεπάρκεια εργατικών χεριών δυσχεραίνει την κάλυψη των γενικών και έκτακτων υπηρεσιών.
Σχολιάζοντας το νομοσχέδιο του υπουργού Μάκη Βορίδη που απαγορεύει νέες προσλήψεις, ο Δούκας δήλωσε: «Η χώρα έχει βγει από τα μνημόνια, ωστόσο εμείς δεν μπορούμε να προσλάβουμε προσωπικό. Αυτό σημαίνει ότι ενώ αρκετοί υπάλληλοι αποχωρούν, δεν υπάρχει δυνατότητα να αντικατασταθούν με νέους. Αναγκαζόμαστε έτσι να στηριζόμαστε σε εργολαβίες. Επιπλέον, όταν λήγει η σύμβαση κάποιου συμβασιούχου, δεν μπορούμε να την ανανεώσουμε. Και όταν καταφεύγουμε στα δικαστήρια για να στηρίξουμε την προσωρινή παραμονή του, διατρέχουμε τον κίνδυνο κυρώσεων. Ενδεικτικά, η δήμαρχος Αγίου Δημητρίου εξακολουθεί να έχει νομικά προβλήματα από ανάλογες περιπτώσεις. Ζητάμε, λοιπόν, την κατάργηση του νόμου Βορίδη. Είναι πάγιο αίτημα όχι μόνο του δημάρχου Αθηναίων, αλλά και ολόκληρης της ΚΕΔΕ. Χρειάζεται να καταργηθεί για να λυθούν τα χέρια μας, ώστε να μπορούμε να έχουμε επαρκές προσωπικό και να μην καταφεύγουμε συνεχώς σε εργολαβίες».
Σχετικά με την υποστελέχωση της τοπικής αυτοδιοίκησης, ο δήμαρχος επεσήμανε τις έντονες ανάγκες, ιδίως κατά τη διάρκεια πρόσφατων βροχοπτώσεων. «Αυτή τη στιγμή, το 20% των δρόμων στην Αθήνα διαθέτει φρεάτια, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος φτάνει το 40%. Για να φθάσουμε τον δείκτη αυτόν, απαιτούνται 100 εκατ. ευρώ. Επί του παρόντος, έχουμε εξασφαλίσει μόλις 1 εκατ. ευρώ για ένα κρίσιμο έργο 700 μέτρων στη Ριζούπολη, ενώ επιδιώκουμε επιπλέον 1 εκατ. για τον Κολωνό, που είναι επίσης σημαντική περιοχή».
Όσον αφορά στα έργα στη Βασιλίσσης Όλγας, ο Δούκας ανέφερε: «Η Β. Όλγας θα άνοιγε έτσι κι αλλιώς. Δεν επρόκειτο να γίνει πεζόδρομος. Ο σχεδιασμός της προηγούμενης δημοτικής αρχής σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού προέβλεπε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, αλλά ουσιαστικά “πριβέ”. Θα επιτρεπόταν η διέλευση μόνο σε όσους πήγαιναν για τένις από τη μία πλευρά και για καφέ στην Αίγλη από την άλλη, με είσοδο από την Ηρώδου Αττικού. Τι κάναμε εμείς; Επεκτείναμε την πεζοδρόμηση, ώστε να μπορεί ο κόσμος να περπατά στο Ζάππειο, να γίνει ο δρόμος πολυτροπικός. Διατηρούνται οι γραμμές τραμ και τρόλεϊ, αλλά πλέον θα έχουν πρόσβαση όλοι, όχι μόνο λίγοι. Και αυτό δεν δημιουργεί κυκλοφοριακό πρόβλημα, όπως βεβαιώνουν οι συγκοινωνιολόγοι. Έξι χρόνια χάθηκαν, με πολύ χρόνο και κόστος. Δεν μπορεί να συνεχίζεται μια κατάσταση που εγκλωβίζει την πόλη και προκαλεί συμφόρηση».
Στο δια ταύτα των έργων στον Βοτανικό και στο νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού, ο Χάρης Δούκας τόνισε: «Η πρόοδος είναι ταχύτατη. Έχουμε επιλύσει όλα τα ζητήματα με τον Ερασιτέχνη. Σύντομα θα ξεκινήσει η θεμελίωση με την τοποθέτηση πασσάλων και οι πρώτες χωματουργικές εργασίες. Παρακολουθούμε στενά το έργο με συνεχείς συναντήσεις στο εργοτάξιο. Πρόκειται για μια μεγάλη ανάπλαση, που περιλαμβάνει απαλλοτριώσεις, δρόμους και υποδομές, με συνολικό κόστος – δημόσιο και ιδιωτικό – πάνω από 500 εκατ. ευρώ. Έργο τέτοιας κλίμακας η Αθήνα δεν έχει ξαναδεί εδώ και πολλές δεκαετίες».
Διαβάστε ακόμη