Μια ιδιαίτερα ενορχηστρωμένη υπόθεση από το Βίγκο της Ισπανίας ανοίγει διάλογο για την επαγγελματική δεοντολογία και τους κανόνες που διέπουν την εργασία.
Ένας υπάλληλος, που εργάζεται σε γνωστή αλυσίδα εστίασης, απολύθηκε ύστερα από επανειλημμένες παραποιήσεις του ωραρίου του και εξαιτίας ενός εξαιρετικά προκλητικού περιστατικού, κατά το οποίο παρήγγειλε πίτσα από τον ανταγωνιστή και την κατανάλωσε μπροστά σε πελάτες.
Ο συγκεκριμένος εργαζόμενος, ο οποίος εντάχθηκε στην εταιρεία το 2022, εντοπίστηκε να πλαστογραφεί τις ώρες εργασίας του δύο φορές. Στην πρώτη περίπτωση, ανέφερε ότι είχε φτάσει κανονικά, ενώ στην πραγματικότητα καθυστέρησε 40 λεπτά. Στη δεύτερη, αποχώρησε νωρίτερα από τη βάρδια του λόγω αδιαθεσίας, ενώ στο ημερολόγιο παρουσίας καταχωρούσε ότι είχε ολοκληρώσει κανονικά την εργασία του. Σύμφωνα με την εταιρεία, τέτοιες ενέργειες προκαλούν «άμεση ζημία για την επιχείρηση», που έχει τη νομική υποχρέωση να παρακολουθεί τις ώρες των υπαλλήλων της.
Η υπόθεση «έσπασε» όταν ο υπάλληλος, προτιμώντας να μην δεχτεί πίτσα από τον προϊστάμενό του, αποφάσισε να παραγγείλει φαγητό από ανταγωνιστική επιχείρηση. Ο πιο σοκαριστικός παράγοντας ήταν ότι καταναλωσε την πίτσα μπροστά στους πελάτες, κάτι που το δικαστήριο περιέγραψε ως «ξεκάθαρη απαξίωση της εταιρείας και των προϊόντων της».
Αφού απολύθηκε, ο υπάλληλος κατέφυγε στο Κοινωνικό Δικαστήριο του Βίγκο, το οποίο απέρριψε την αγωγή του και δικαίωσε την εταιρεία. Στη συνέχεια, προχώρησε σε έφεση στο Ανώτατο Δικαστήριο της Γαλικίας (TSJG), υποστηρίζοντας ότι οι παραβάσεις του δεν ήταν αρκετές για να δικαιολογήσουν την απόλυση.
Ωστόσο, το TSJG επικύρωσε την προηγούμενη απόφαση, δηλώνοντας ότι και οι παρατυπίες στο ωράριο και το επεισόδιο με την πίτσα «συνιστούν σοβαρή παραβίαση της καλής πίστης και της εμπιστοσύνης» ανάμεσα στον υπάλληλο και την εταιρεία. Επίσης, επεσήμανε ότι η κατανάλωση ανταγωνιστικού προϊόντος μπροστά σε πελάτες ενδέχεται να δημιουργήσει την εντύπωση ότι η αλυσίδα προσφέρει προϊόντα χαμηλής ποιότητας.
Πάνω στην απόφασή του, το Ανώτατο Δικαστήριο χαρακτήρισε την ενέργεια του εργαζόμενου ως «σκόπιμη πρόθεση να βλάψει την εταιρεία». Υπογράμμισε πως η συγκεκριμένη συμπεριφορά πλήττει την εικόνα του καταστήματος και την εμπιστοσύνη, που αποτελεί τη βάση κάθε εργασιακής σχέσης. Έτσι, η υπόθεση κατέληξε στην οριστική επικύρωση της απόλυσης, με το δικαστήριο να τονίζει ότι οι τρεις παραβιάσεις συνιστούν επαρκή λόγο για πειθαρχική καταγγελία της σύμβασης.
ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ