Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, συζήτησε τις καθυστερήσεις στις πτήσεις καθώς και τις αμοιβές των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, υπογραμμίζοντας τον στόχο της κυβέρνησης για την αναβάθμιση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και τη δημιουργία μιας πιο σύγχρονης και ευέλικτης δομής.
Ο κ. Δήμας αναγνώρισε τα προβλήματα καθυστερήσεων στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», σημειώνοντας ωστόσο ότι η κατάσταση είναι καλύτερη σε σχέση με άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Έφερε στο προσκήνιο το σχέδιο δράσης που υλοποιείται σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το οποίο περιλαμβάνει 364 σημεία δράσης και 7 πυλώνες, με περιοδικές αναφορές προόδου κάθε έξι εβδομάδες.
Παράλληλα, ο υπουργός εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συνεργασία με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Υπενθύμισε ότι πρόσφατα εγκρίθηκαν σημαντικές ρυθμίσεις που σχετίζονται με την αυτοτελή φορολόγηση σε περιπτώσεις απώλειας της ειδικότητας πριν από τη συνταξιοδότηση, καθώς και την υπερεργασία και την αποζημίωση για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Επιπλέον, τόνισε ότι οι απολαβές των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας είναι ανταγωνιστικές, φτάνοντας ή ξεπερνώντας τις 120.000 ευρώ ετησίως για τους πιο έμπειρους. «Ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας με σημαντική εμπειρία μπορεί να παίρνει και πάνω από 120.000 ευρώ ετησίως. Είναι απολαβές που προφανώς φορολογούνται και που δικαιούνται σύμφωνα με τον κανονισμό, ωστόσο φαίνεται πως ζητούν και επιπλέον απολαβές», είπε χαρακτηριστικά.
Μία από τις βασικές προτεραιότητες είναι η μετατροπή της ΥΠΑ σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου. «Σήμερα η ΥΠΑ είναι αυτοτελής υπηρεσία που υπάγεται απευθείας στον υπουργό. Αυτό σημαίνει ότι για ζητήματα ακόμη και της καθημερινότητας, όπως η καθαριότητα ή η συντήρηση, απαιτείται υπουργική υπογραφή. Αυτά πλέον σταματούν να υπάρχουν», ανέφερε ο Χρίστος Δήμας.
Διαβάστε επίσης:
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο Θέμα.